|
Billy Lau Ho-Him's Home Page |
|
Home |
母親節隨想曲 - 05/03/03
母親節又到,小組裡的弟兄姊妹商量如何邀請父母一齊食餐飯,appreciate下佢0地對我們的養育之恩. 在談到有關揀歌獻唱的問題時,才發覺年年都係唱果幾隻歌. 唔係<<媽媽好>>,就是許冠傑的<<父母恩>>,或者是Beyond的一首<<真的愛你>>. 教會詩歌,唱來唱去,就只有一首<<橋>>. 以親恩作題材的歌有,但不多,出名的就只有這幾首.
孩子氣 讚揚父母養育之恩的歌詞, 寫得好美妙動聽,唱出來亦的確是真情流露. 但每當想起我們和父母的真實關係時: 我們總是嫌父母太煩,太小心眼,太愛多管閒事. 我們內心深處對父母的愛當然是真心, 可是那份各不相讓/愛理不理的性子也假不了.
唔知點解,父母愛在人面前用誇大的口讚揚兒女, 令略有自知之名的我們覺得十分尷尬; 私底下,又酷愛"潤"人,惹兒女的氣,令我們志氣盡失. 「做乜將我同人比?我一定有D 0野比唔上人.」 「做乜唔比我返教會?我都好想做到你所講咁委身,但係...我冇咁痴迷.」
一句到尾: 多謝父母的說話,年年都了毋新意, 更可悲是像大祭司咁,只一年一次獻上這個"贖罪祭". 鬥氣和埋怨卻日日如是,天天新款. 再不然,把屋企變做酒店的,亦大有人在. 許多出out town的讀書人, 除了是盼望畢業,or出人頭地以外,還有另一個心志.
我們喜歡為自己的自由,而無顧父母的感受,去堅持到底; 愛為「誰是誰非」而爭到面紅耳熱; 其實,無論誰是誰非,我們對父母的態度都有待改善. 這令我想起Twins首歌<<朋友仔>>中一段歌詞:
遊子吟 唔知點解,在父母眼中, 兒女永遠是個長不大的BB仔, 嚕囌是少不了的. 年少氣盛,愛鬥嘴. 長大了,不再依然故我, 才明白父母的辛勞.
然而,到四五十歲都大唔透, 乃要跟年老的雙親過唔去的, 亦大有人在. 小時侯讀<<燕詩>>,就是講呢類人:
真善美講座其中一個主題就是順從權柄. 原來神在地上為我們設了許多代表權柄,為要保護我們. 在正常的情況底下,人只有在這些代表權柄護蔭下才能健康成長, 不能順從代表權柄的人,也不懂順服神. 這樣的人,神不會重用. 誰是我們的代表權柄呢? 就是父母,上司,師長和政府. 凡事謙卑,全心順服的人就會升高; 心驕氣傲,悖逆成性之流定必下降.
中國人話:「百行以孝為先.」 聖經亦說:「當孝敬父母,使你的日子在耶和華你 神所賜你的地上得以長久.」 順服不同於屈服,是植根於一份情,而不是出是勉強. 唐朝詩人孟郊的一首<<遊子吟>>最能表達孝敬父母的那份赤子之心.
想來有點匪夷所思. 地上的青草如何報答春日太陽的溫暖呢? 這亦可用來比喻天父和我們的關係. 但願遊子早早歸回.
其實,平時多一刻陪伴,少一句頂撞, 比一日之內的千萬句甜言蜜語, 不是更好么?
我是<<燕詩>>裡無情的小燕子? 還是寸草情深的遊子呢? 我什么時侯才長大成人,不再作小孩子,明白父母慈恩呢?
親子情 爸爸媽媽要返工,我從少就住在婆婆家裡,和一眾舅父一起生活. 去南非,來加拿大,媽媽依然因為工作,遲遲不歸. 聚少離多,和媽咪一起生活的日子實在數得出咁少.
有時侯我想:究竟賺錢緊要?還是家人相聚要緊呢? 一個家庭,冇錢唔得,但有錢唔代表有幸福. 「天各一方,為爭一餐米飯」, 是否真比「聚首一堂,共嘗一碢稀粥」更歡喜快樂呢? 有飯食當然最好,食粥又何妨呢?
多少家庭三餐不繼,手停口停, 我們有衣有食,為何依然憂柴憂米? 有很多家庭需要我們記念和接濟, 我們又有沒有一份為國為民的心腸, 甘願出錢出力去扶助接濟患難中的孤兒寡婦呢? 但願我們多多學習: 不單顧自己的事,也不停留於自掃門前雪的境地.
小時侯住在婆婆家裡,爸爸媽媽放工後都會來探我. 佢0地返屋企的時侯,我這個有家歸不得的遊子都會好唔開心. 那時,媽咪買了一套路家敏姐姐唱的兒歌,是我至今亦非常愛聽的. 其中有首<<爸爸媽媽你去邊>>,歌詞很有意思.
93年,從南非回港三星期. 那時電視機經常播放由曾路得與鄭丹瑞合唱的歌 - <<給最愛女兒的說話>>. >歌詞充份表達了父母的心聲,留給作子女的我們很多思想的空間,值得推介.
孔子日 所謂「家家有本難唸的經」, 以前有個廣告,裡面有關德興師父說:「家和萬事興,家衰口不停」 父母愛子女的心既然是無微不致, 為什么些小的誤解可令關係破裂? 為什么過份的溺愛會把兒女寵壞?
從前的人生養眾多, 冇大魚大肉,亦不能供書教學, 孩子們都是天生天養, 卻能克苦耐勞,忠厚老實; 我們卻譏笑生養眾多謂「冇知識」, 卻忘記這是聖經從創世記就有的教導.
今日是兩個就夠晒數的年代, 如珠如寶,萬千寵愛在一身, 未生下來,就為他計劃一切, 要吸收最好的營養,要入讀最好的學校, 難道卻調教出一班嬌生慣養,養尊處優,貪威識食,練精學懶, 冇鬥志,容易疲累,容易give up的社會寄生蟲?
原來生命的素質,唔係用錢同知識可以培育出來. 當父母是唯利是是之徒,孩子會有樣學樣. 細過訓練佢做「小霸王」以為好過癮, 到仔大女大,先知道有問題就太遲. (又回到<<燕詩>>裡的咒詛.)
同樣,當父母敬畏神, (唔係講緊信唔信耶穌,係敬唔敬畏), 會懂得如何教養兒女,到老不偏離. 是生命影響生命, 用生活對付生活.
孩子忽有奇想: 做兒女的,借母親節/父親節去一表答謝親恩, 做父母的,又係咪好應該借兒童節去感謝神恩呢? 或許兩者都可以是記念孤兒寡婦的好時機.
要為兒女向神感恩: 「兒女是耶和華所賜的產業,所懷的胎是他所給的賞賜.」 或者,有時侯仔女會令父母六神無主,三魂唔見七魄. 佢出門,你掛心; 佢在家,你激心; 佢生病,非常痛心; 佢長大,依然擔心; 原來神要父母在勞心,粗心和費心以上,多一顆會感謝的心.
盡力盡心去教,佢定要行差踏錯, 有時侯唔到你控制, 真係要學識交託. 佢快高長大,肥肥白白,唔係必然; 佢生性做人,聽聽話話,真係恩典.
真善美講座又教導,為人父母的,要學會let go. 原來人要離開父母,與妻子聯合. 這句話對夫婦講,亦是對父母講 - let go. 要作主門徒,我們就要學會let go父母,妻兒,弟兄姊妹,房屋田地,專心跟從耶穌. Let go唔係唔理,係放手比神. 神應許這樣的人,在今世必得百倍,就是父母,妻兒,弟兄姊妹,房屋田地,來世必有永生. 我0地唔係神,唔係救世主, 我0地唔能夠叫死人復活, 亦冇能力保守一個人的生命活得更豐盛. 所以要學會let go!!
望子心 究竟父母對子女有什么期望呢? 什么叫望子成龍? 做醫生?做律師?做會計師都好有前途. 要聽教聽話,精乖聆俐? 忠忠直直係咪一定會乞食呢?
「我希望我的仔女每日讀經,在十二歲之前,至少背到申命記同羅馬書.」
細過好唔鐘意爸爸媽媽逼我溫書同做功課, 連星期六都要去補習,暑假又要學呢樣學果樣. 我鐘意玩,鐘意行街街,鐘意睇電視同訓教. 試過做<<逃學威龍>>,Summer英文班走堂,走足三個月.
去到南非無王管, 日日打機玩電腦. 入U都係危危乎. 現在想來才後悔, 才明白父母的苦心. 三月回港,有機會和一個廠家傾計. 佢話香港D阿媽價值觀唔係好惦. 成績越高分就越乖仔; 賺到越多錢就越叻仔. 令到D仔個個都好自卑,好大壓力.
未必個個阿媽都係咁,但原來望子成龍亦未必係一件好事. 成"龍",都可以有忠奸好壞之分, 就算一世係蟲,佢都係神所創造同愛錫的. 原來果個廠家細個果陣跟家姐返教會, 我媽咪都勸佢返番教會....
後記 神是聽禱告的神,是我們親身經歷到的. 5月9日,小組邀請父母一齊食餐飯. Queenie 及 Ginny的父母, Eva媽媽, 還有Cherry姨媽都有出席. 我知道神比我們更愛我們的父母, 盼望他們早日接受主, 又盼望我們在家中學習行孝. |