Demek aşk yalnızca bir ortam ya da bir uyum sorunuydu. Bunun için Türk filmlerindeki analar babalar haklıydılar. Aşk acısı birkaç ay, bilemedin birkaç yıl sürer, sonra da biterdi. Bu da geçerdi... Her şey geçerdi... Hele şimdi, hele şimdi. Artık iyice tedavülden kalktı aşk. Büyük aşklar, soylu duygular, onulmaz yıkımlar yalnızca şarkılarda yaşanıyor. Bulunduğun ile, çalıştığın ortama, arkadaş çevrene, kuşatılmış değerlere, sınırlanmış yaşamlara bağlı. Bütün bunlara göre birini seçmek ve onunla yaşamaktan ibaret kaldı aşk.
Artık hiç kimse aşk için dağlar aşmıyor, ırmaklar geçmiyor, diyar diyar gezmiyor.
Mecnun bütün çölleri tüketmiş, kimseye çöl kalmamış yeryüzünde.
Kurumuş vahalarda seraplar bitmiş.
O olmazsa öteki, o olmazsa bu, o olmazsa şu...
Fark etmez fark etmez.
İlle de o.
Yalnızca o.
Sonsuza dek o.
O.
O.
O diyen kalmadı.
Kimse kimsenin O`su değil.
Artık değil.

Murathan Mungan

 

Listeye geri dön

Ana Sayfa

Hosted by www.Geocities.ws

1