2005-08-15
"Idag var vi ute vid Polackstorpet och tittade. Vi noterade några rösen, förmodligen var dessa rösen vanliga odlingsrösen då de låg i anslutning till gammal ängs- och betesmark. Vi fortsatte Blå leden framåt och noterade en husgrund ev. var det två hus. Ett mycket stort hus c:a 17,5 m x 13 m så det var förmodligen ett herrgårdshus eller liknande. Vi passade även på att lämna en lapp om vilka vi är på farstubron (ingen var hemma) vid huset."
Till 1:a sidan