2005-07-05
"Christer, Ronny & Maud åkte ut till Rydboholm på f.m. Solen sken från en klarblå himmel, temperatur ca 25 C. En perfekt dag för utflykter, med andra ord.
Förbi Östra Ryds kyrka åkte vi för att leta efter en husgrund till en f.d. lada (306). Först gick vi längs med en kraftledning, sedan över ett vetefält (som Papphammar) för att slutligen nå fram till husgrunden. På återvägen mellanlandade vi i Ladvik, där vi drack kaffe och Christer åt lunch. I Vallentuna Centrum släppte vi av Ronny för lunch.
Vi tittade också på travbanan."
Till 1:a sidan