Het opstijgen
Al het begin is moeilijk, zeker de eerste keer als je op een paard of pony stapt. Het opstijgen vereist een beetje lenigheid. Maar als je het op deze manier doet valt het reuze mee.
Je gaat aan de linkerkant van je paard staan, met je rug naar zijn of haar hoofd. Je houdt met je linkerhand losjes de teugels en de voorboom vast. Met je andere hand pak je de beugel....
Dan doe je je linkerbeen in de beugel...
Dan trek je jezelf op aan het zadel...
Je gaat staan in de beugel. Maar pas op dat je met je tenen je paard niet prikt!
volgende
Hosted by www.Geocities.ws

1