AN’LAR
Sil baştan yaşama şansım olsaydı eğer,
Oturup saymazdım eski yanlışlarımı
Kusursuz olmaya çalışmaz, rahat bırakırdım yüreğimi
Ve elbette, çok daha coşkulu olurdu sevdalarım.
İçine az buçukta ciddiyet katılmış
Bu denli titiz olmazdım hiç.
Öyle bir şansım olsaydı eğer, korkmazdımDaha çok riske girmekten.
Daha çok yolculuğa çıkardım,
Gün doğumlarını kaçırmazdım asla;
Hele dağlara tırmanmanın ve
sularda yüzmenin keyfini.
Hiç bilmediğim yerlere giderdim gidebildiğimce.
Doyasıya dondurma yer,
Boşverirdim kuru fasulyenin faydalarını
Öyle bir şansım olsaydı eğer, dertlerimde
Yaşamın gerçeğini taşırdım, yalnızca düşlerin değil.
İşte hani onlardan, her dakikasını verimli geçirenlerden biriydim.
Aynı AN’ lara geri dönebilseydim,
Yalnızca iyi ve güzeli tatmak isterdim yenidenÖğrenemediyseniz hâla , öğrenin artık
Yaşam AN’ lardan oluşur. Sadece AN’ dan...
Şimdiyi yakalayın.
Yanında termometresi, bir şişe suyu, şemsiyesi ve
paraşütü olmadan yerinden kıpırdamayanlardan biriydim.
Ama yeni baştan yaşayabilseydim eğer,
İyice hafiflemiş olarak çıkardım yolculuklara.
İlkbahara yalın ayak girer,
Sonbahara dek unuturdum pabuçlarla yürümeyi.
Hiç bilinmeyen yollara dalardım,
Tadını çıkarırdım gün ışığının,
Çocuklarla daha çok oynardım,
Sil baştan edebilseydim eğer
Ama Heyhat,
Seksen beşindeyim artık
Ve biliyorum ki;
Ölmekteyim...
Jorge Luis BORGES