| DINO CRISIS (CAPCOM) |
|
3 yıl önce, Dr. Kirk adlı bir bilim adamı deney yaparken kaza sonucu ölür. Doktor, kod adı 3. enerji olan saf bir enerji elde etme ve geliştirme departmanında çalışıyordu. Devlet sermayeye son verdikten sonra umulmayan bir patlama olur. Bu olayda herkese sadece bir kazadan ibaret gelir... Çok sonra bir gün askeri bir ajan İbis Adası’na gönderilir. Ajanın raporlarında, doktorun hala yaşadığına ve araştırmalarına hala devam ettiğine yer verilmektedir. Özel ajan Regina bu iş için görevlendirilir ve birçok olayın üstesinden kolaylıkla gelebilen elit bir takımla adaya gönderilir. Takımın her üyesi kendi alanında uzmandır. İşte yepyeni bir görev daha başlar. |
| Oyunumuzun konusu
böyle arkadaşlar. Aslında konu biraz basite kaçmış, biraz daha komplike yaparak daha
fazla atraksiyon ve ilgi çekebilir diyeceksiniz ama bu konuya rağmen oyun yeteri kadar
aksiyon dolu. Hele bir de demolarını görseniz. Gerçektende son zamanlarda izlediğim
en ayrıntılı ikinci demonstration. (Birincisi ne mi, şimdilik Dracula Resurrection).
Adamlar üşenmeden bir ormanın ağaçlarının yapraklarının en ince ayrıntılarını
bile yapmışlar (Hocam bu zinzincirleme tamlama oldu gibin). Oyunu Resident Evil’ın
firması Capcom yapmış ve aynı ustanın elinden çıktığı çok belli çünkü
Resident Evil’a her bakımdan çok benzer. Buralara kadar iyi, hoş, güzel oyun ama... Adamlar işte bu noktada yapacağını yapmış ve oyunu %70 Japonca yazmışlar. Walla bu işe deli oldum hocam. Ben okulda ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmek için bir tarafımı kasarkene, Capcom’da ki amcalar bize ille Japonca öğretecekler. Daha CD’yi takar takmaz saçma sapan karakterler çıkıyor. Oyunu nasıl kurdum ben de bilmiyorum ama birazcık daha o oyunla uğraşsam sökecektim şu çan-çin-çon’u. Help dosyasına giriyorsunuz ama o bile Japonca. Allah’tan oyun içinde geçen konuşmalar İngilizce. Bir de onların altına alt yazı koymuşlar. |
| Oyunu kurduktan sonra movie klasörünün altında ki movie’leri bir izleyin. İşte onlara hayran kalacaksınız. Elin Japon’u yaptı mı böyle yapar işte. Hatta bir yerde okumuştum, Japon teknolojisinin bu kadar gelişmiş olmasını uzaylılara bağlıyorlarmış. Tipleri de zaten uzaylı gibi onların... Neyse oyunumuza dönelim, ne diyodum ben ya? Yalnız oyunu kurduktan sonra nedense aynı grafikleri bulamıyorsunuz. Benim Pentium III 550, 128 MB Ram, Voodoo 3000’de denesem de olmadı. Galiba installization Guide’da çözünürlük ayarlarını tam yapamıyorsunuz. Japonca bilseniz de zorlanırsınız çünkü Türkçe karakter kullanan makinamızda japanese karakterlerin çoğu kare, üçgen gibi saçma sapan karakterler olarak gözüküyor. Sabrı olan hepsini dener. Bizim bir Sabri vardı oturup hepsini denerdi hep! Ya da ne işiniz var pc versiyonuyla, siz en iyisi gidip psx versiyonunu alın. Eminim ki böyle bir sorunla karşılaşacağınızı sanmıyorum (Bu arada benim adım Emin değil hani...). Ha bir de olayda müthiş dalgalardan biri de dinozorlar. Resident Evil’de ki zombilerin yerini bu dinolar almış. Neyse bu kötü esprilerimden sonra size veda etme vaktim geldi. Görüşmek üzere. |
| [email protected] |