|
Annemin Hikayeleri-3- ACABASIZ
INANMAK
ACABASIZ INANMAK
Vakit namazlarini sürekli cemaatle,
camide eda eden, Allaha yürekten bagli, çok duru gönüllü bir adam varmis..
Ama evi, nehrin öbür tarafinda oldugu için her vakit namazinda, salla
nehri geçmek epey vaktini aliyormus..
Bir gün, gittigi camiide bir vaaz
dinlemis.. Hoca diyormus ki; Allaha öyle inanip öyle dayanacaksin, öyle
güveneceksin ki her isin kolaylikla hallolsun.. Bismillah de gir suya! Yürü
git.. diye de bir örnek vermis..
Adamcagiz bunu duyunca bir sevinmis
bir sevinmis ki..
-Oh! Demis, kurtuldum artik saldan, vakit
kayiplarindan.. Bismillah der geçerim karsiya.. Sevincinden içi içine
sigmiyormus.. Ayni zamanda da içinden Hocaya kizmaktaymis, neden simdiye kadar
söylemedi bunu diye..
Dedigi gibi de yapmis.. Çikmis camiiden, gelmis
nehrin kiyisina; Bismillah demis.... YÜRÜMÜS GEÇMIS.. Allahu ekber!!-
Artik karisi da kendisi de çok mutluymus bu yüzden..
Bir gün
Hanimi demis ki;
Yarin o Hocayi al gel, yemege! Bak o kadar iyiligi
dokundu bize.. Olur, demis adam..
Ertesi gün camiiden çikinca, Hocayla
anlasmislar; eve gidecekler.. Hoca; Bir sal bulalim! deyince adam sasirmis ve;
Ne sali Hocam?..Sen demedin mi Bismillah de yürü git! Ben o günden beri
öyle yapiyorum.. Hadi geçelim..
Hoca hayretlerde.. Dehsetlerde.. Neden
sonra titrek yüregiyle, melûl mahzun bakmis adama ve;
-Ah!.. demis..
Keske benim imanim da, SENINKI GIBI ACABA SIZ OLSAYDI, YÜRÜR GIDERDIM..
Hikaye bu kadar
Ilham;
Muhasebe vakti gelmistir;
Imanlarimiz, ACABA SIZ olsaydi, biz ne halde olurduk acep?.. Veya;
ACABASIZ OLSAYDI IMANLARIMIZ, BU HALDE OLUR
MUYDUK?...
Monaroza
SEHADET
|