El bo i millor que es pot trobar a la manta


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


·KILL BILL - Original Soundtrack

Mantero: FNAC el Triangle
Format: Traxdata bosseta de plàstic

Sentiment de culpa: Tarantino no patirà

Primera condició per a disfrutar plenament d'aquest disc: que us hagi agradat Kill Bill, la pel·lícula. Per una senzilla raó, totes i cada una de les cançons poden recordar-vos a alguna escena d'aquest fantàstic film. The grand duel sonava en la violenta escena manga, Twisted Nerve de Bernard Herrman (compositor habitual de Hitchcock) ho feia amb Daryl Hannah preparant l'assassinat de l'Uma Thurman comatosa; Don't let me be misunderstood rememora el duel final amb Oren Ishi; i així al llarg de les disset cançons que ocupen el minutatje.

Els gèners són variats: funky, tocs llatins, música de westerns, ritmes yé-yé, electrònica moderada i fins i tot alguna que altra aparició de RZA, dels rapers Wu Tang Clan. Tots ells en un disc disfrutable muscialment més enllà de la pel·lícula però que al cap i a la fi ha estat ideat per a ser escoltat amb un somriure a la cara. Si no que algú m'expliqui perquè hi ha un espai reservat a diversos sorollets anunciats com "Efectes especials de kung fu". Llàstima que al top manta no venguin els discos amb el llibret. F 7/5/04


·BUSHIDO - Bushido



Mantero
: Mochilero itinerant
Format: Akira bosseta de plàstic

Sentiment de culpa: poc

Carlos Ann, Shuarma (Elefantes), Morti (ex-El Fantástico Hombre-Bala) i Bunbury son Bushido, un grup a mode de reunió d'amics del que n'ha sortit un disc com a testimoni. Una curiosa proposta en la que preval la figura d'Enrique Bunbury, especialment en allò musical. Una bona garantia que desgraciadament no acaba de convèncer. Perquè sí, Bushido té el mateix so de cabaret elèctric que els discos de Bunbury en solitari, però en aquesta ocasió les cançons en majúscula són més aviat escases.

El que destaca de Bushido però, són les brillants lletres que poblen la majoria de les cançons. Divertits, paranoics i carregats de jocs i imatges, els textos del disc rescaten més d'una cançó musicalment monòtona i aconsegueixen extreure més d'un somriure. Que serveixi d'exemple la meva tornada preferida: La banca vaticana ya no me avala, ha perdido la fe.

Una proposta curiosa en la que els textos enriqueixen a un Bunbury musicalment baix però que en definitiva, sempre serà millor que qualsevol company de manta. F 17/03/04

· MICHAEL JACKSON - Number ones



Mantero: Mochilero itinerant
Format: Proformance bosseta de plàstic

Sentiment de culpa: Ni de conya

Lo de Michael Jackson Number Ones és curiòs. Pocs discos de greatest hits reflexen tan bé com aquest el particular ascens i caiguda d'una estrella musical. La de Jacko és una història d'un "rei del pop" que acaba viatjant a l'infern de la decadència. I aquest disc n'és el diari d'abord.

La història del jove i torradet Michael Jackson comença amb una imparable successió de hits inqüestionables : "Don't stop 'til get enough", "Rock with you", "Billie Jean", "Beat it" i "Thriller". La gràfica comença a minvar amb la mateixa intensitat que el color de pell de Michael Jackson a "Human nature". Recupera una miqueta de força amb "I just can't stop loving you" i torna a la dignitat amb "Bad" i "The Way yo make mee feel".

Passat l'eqüador del disc, la cosa es reprodueix però a la inversa. La baladeta nyonya-rock "Dirty Diana" comença a donar senyals de que la cosa no va bé. I a la cosa li queden dos dies de vida. Concretament els de "Smooth Criminal" i "Black or White". Perquè després els extractes de carrera que li queden a Jacko ja no poden ser separats de la seva imatge. La mascareta, el nas, Neverland... tot torna a la memòria escoltant les edulcorades cançonetes que li queden al disc. Potser podríem rescatar "Blood on the dancefloor". Només perquè ens recorda qui va ser un dia. Algú prou important com per ser tan decadent. Com només els grans poden ser-ho. F 30/1/04


· REM - The Best of REM. In time 1988-2003

Mantero: Metro Sagrera L1
Format: Fujifilm - bosseta de plàstic

Sentiment de culpa: Escàs

Has tararejat algun cop una cançó de REM? Doncs no pateixis, et pots comprar In time, el recopilatori que el grup acaba d'editar. Diuen els crítics que és una sel·lecció insòlita que deixa molt que destitjar. En la meva opinió, és una molt bona manera d'aproximar-se al grup d'Athens a través d'uns quants clàssics populars i nous descobriments per als profans.

Començant amb "Man on the moon", i seguint amb la agradable "The great beyond", el disc aconsegueix l'aprovat amb la tercera cançó, "Bad day", un dels dos nous temes del disc, de tornada molt semblant a "Is the end of the world (as we know it)".

Després tot és alternar hits -"What's the frequency Kenneth?", "Losing my religion", "Stand", "Everyvody hurts", "Imitation of life", "Daysleeper"- amb cançons molt decents -"All the way to Reno"- i alguna delícia per mi desconeguda com "E-bow the letter". Perfecte per als no iniciats als qui la desconeixença ens impedeix triar cançons de REM al KazAa. F 18/2/04


·KYLIE - Body Language




Mantero: Plaça Catalunya-FNAC
Format: Combat Slim

Sentiment de culpa: Inexistent

Després de l'inesperada reaparició de Kylie amb el celebrat Fever, l'anomenada "princesa del pop" torna al mercat amb aquest Body Language, una digna col·lecció de cançons amb mitja desena de singles potencials. Tot serà que comencin a punxar-los l'un rera l'altre per la ràdio, i que -sobretot- comencin a circular més videoclips.

Perquè -acceptem-ho ja- la imatge és factor essencial de la música de Kylie Minogue. Erotisme condensat i explícit en el merchandising, que propicia que la música lleugera i efectiva dels seus discs acabi agradant.

Però el major encert de Slow és la subtilesa en que es repeteixen tots els clichés comercials imperants en l'actualitat. El hip hop, l'omnipresent hip hop, només apareix en uns lleugers scratchs a "Chocolate ". El que sí hi ha és una mica més de formula soul-negroide, amb aquell "Red blooded woman", que -afirmo rotundament- és una còpia descarada de "Survivor" de Destiny's Child, capaç de competir amb l'original. I posats a treure suposicions, perquè "Secret (Take you home)" em recorda tant a "Without Me" de Eminem? Qui sap, el cas és que Body Language supera l'Aprovat sense arribar al Notable donant lliçons de dignitat a molts companys de manta. F 2/12/03

 





I per què no?
Aquesta web recolza la compra legal de discos.
M'encanten els discos originals, els llibrets, el format digipack... Però hi ha discos que, per maco que sigui l'embolcall, no poden amagar una falta de talent insultant. No valen ni que un sol bitllet surti de la nostra cartera. Si la música no val res més que un single bonic, pagueu proporcionalment al valor d'aquest single.

Només hi ha una prohibició, no compreu res de cap artista que respecteu de debó, i menys si és d'una discogràfica independent!

 

Hosted by www.Geocities.ws

1