Dagboek van mijn stage in Zuid-Frankrijk bij ClubVert
3 maart

Vandaag is het weer zaterdag geweest. En zaterdag is mijn dagje uit met Alexandre.  St.Affrique is niet meteen de grootste stad maar we amuseren ons toch altijd goed. Eerst wat rondhangen op het marktje, enkele plaatselijke specialiteiten proberen, daarna een cafeeke. Na een cafeeke gaan we altijd iets eten in de bistro van de supermarch�, met ne lekkere leffe van't vat. Daarna doen we onze inkopen. Vandaag zijn we tot 7 uur blijven hangen aan den toog :-) En ik die dacht dat ik vandaag al mijn internetdingen ging regelen nu de twee ander in Montpellier zijn, niet dus :-) Ik ga toch proberen nog enkele foto's online te zetten!

2 maart

Tis weer even geleden. Maar ik was technisch werkloos. De computer gaf de geest en mee de vervanging lukte het niet. Maar heb nu mijnen eigen laptop toegzonden gekregen en nu komt alles in orde! Het internet werkt terug want het is een nieuwe maand en vanaf nu ongelimiteerd! We zijn wel met z'n drieen maar we zien wel hoe we het regelen. Alles is in orde. Heb Montpellier en Sete bezocht. Heb als veel Fransen leren kennen en tis hier soms echt heel gezellig.  Het is hier nog wel heel koud en vandaag zelfs sneeuw!  Mijn nieuwe collegas vallen wa tegen maar gelukkig amuseer ik mij hier ongelooflijk goed mee mijne portugese compaan :-)
Alles, c'est l'heure de kascroutte.

A bient^ot!

17 februari 2006

Dit is dus de eerste keer dat ik iets op mijn site kan zetten! Leven mijn middeleeuws internet :-)  De meeste onder jullie zullen mijn verslagjes wel aangekregen hebben. Even kort: de 7de heb ik dus afscheid genomen van iedereen. Echt ni gemakkelijker, vond het verschrikkelijk. En dan te bedenken dat nieuw zeeland zo gemakkelijk ging! Een heel verschil hoor. Maar kom, den tijd staat niet stil he. Alle, treinreis goed verlopen, al leuke gesprekken in 't Frans gevoerd. Alle Fransen opt eerste zich enorm vriendelijk, behalve in den auto dan. Wat een agressieve chauffeurs! Ongelooflijk... Eerste avond bij Blanquet thuis geslapen, de dag daarna met ene Alexandre naar Montagnol gereden. 200 km zeg!  In franse termen dichtbij. De laatste km kleine kronkelende bergweggetjes, ik hield men hart vast. Ik was content dat ik er eindelijk was.Mijnvoorlopige kamer isecht ongelooflijk gezellig, veel hout, minikeukentje, badkamertje, voorlopig nog voor mij alleen. Morgen komt daar echter verandering in. Morgen arriveert Julia, oosterijkse. Ik hoop dat da wat gaat meevallen. Ik laat het wel weten.

Het werk gaat wel. Ik werk uiteindelijk wanneer ik wil, niemand die er iets van kan zeggen. We zitten hier maar met z'n twee op een 122 hectaren groot domein!  Elke avond bel ik wel mee 'den baas' zenne.

Mee Alexandre is het hier echt leuk, leer alles van de Portugese en Braziliaanse cultuur, vooral ivm muziek,eten en drinken.  Niet goed voor lijn zenne. Als ik thuis ben zal ik wel eens ne Cachaca maken ;-) gelijk het �cht moet.  Alexandre is namelijk Portugees maar is in Angola geboren en heeft in portugal, brazilie , frankrijk en belgie gewoont.

De computer valt wa tegen, internet supertraag, echt niet normaal, spatiebalk en pijltjestoetsen marcheren maar half, alsook de muis. En dat is natuurlijk ongelooflijk vervelden.
Frans gaat goed. Trek mijne plan wel, alleen de plaatselijke Fransmannen zijn gewoonweg onverstaanbaar.Alhoewel, begin al sommige woorden te herkennen :-) Maar echt heel vriendelijk allemaal.

03 februari 2006

Het komt nog steeds dichter. Heb vandaag eindelijk een mailtje teruggehad van Nicolas Blanquet. Voor diegene die het nog niet wisten: eigenaar van ClubVert en zodoende mijnen baas en contactpersoon.  Blijkbaar moet ik in Nimes afstappen ipv Montpellier. Hij komt me daar oppikken. De nacht van 7 op 8 februari blijf ik dan overnachten in zijn huis en dan den 8ste wordt ik 'overgeplaatst' naar Le Mas de Salel. Dienen avond krijg ik alle nodige uitleg ivm de marketingopdracht (vertalen van een brochure) en het begeleiden van incentives. Ik veronderstel dat zolang het seizoen niet bezig er toch incentives georganiseerd worden. Op het eerste zicht lijkt me da trouwens leuker omdat de activiteiten iet wat avontuurlijk zijn dan tijdens de gewone clubvert vakanties.  Wie weet mag ik met een beetje geluk alle achtiviteiten meedoen ;-) Ben eindelik begonnen met het samenpakken van mijn gerief voor in mijn valies. Der is nog veeeeel werk! Morgen toch nog eens goe uitslapen zenne. Wie weet hoe lang ga ik da nimeer kunnen doen :-)  Alle, tot zover de nieuwste ontwikkelingen.

01 februari 2006

Het vertrek komt steeds dichter bij.  Ik begin stillaan zenuwachtig te worden.  Op zich heb ik geen schrik om naar ginder te gaan,  het is gewoon dat ik joeri nog nooit zo lang moeten missen heb.  Gaat wel een beetje aanpassen worden. Ben de laatste dagen begonnen met alles bij elkaar te zoeken. Ben naar het kruidvat gaan shoppen voor shampoo, tandpasta, nagelknipper, haarrekskes en dergelijke. Heb nieuwe schoenen gekocht om mee te nemen, ne jas en nog wa kleren in de solden. Vandaag ga ik voor ne goeie warme pyama kijken.  En zo komen we er uiteindelijk wel.

Only one more week! Getting a bit nervous. I've been shopping for stuff like shampoo, hairties, shoes, ... 


15 Januari 2006

Tis een beetje laat om te beginnen met een dagboekpagina.  Het proces is natuurlijk al veel langer bezig. Sinds februari 2005 zijn we al bezig met het zoeken van een stageplaats.  Eerst was het plan om op stage te gaan naar Peru. Heel toffe mensen, alles geregeld, tot bleek dat de vrouw die me zou ontvangen zwanger was van een tweeling en ervoor koos net die periode dat ik naar peru zou gaan naar Belgie te komen. Ik geef haar absoluut geen ongelijk, ik zou ook liever in Belgie bevallen van een tweeling dan in Peru maar het gevolg was dat mijn stage in Lima werd afgeblazen. Zodoende kon ik in September 2005 nog in sneltempo een nieuwe stageplaats zoeken.  Spijtig natuurlijk da alle buitenlandse stage  'uitverkocht' waren. Had ik even geluk dat er net nog een nieuwe vacature binnengestuurd werd.  Direct gesolliciteerd, zelfde avond nog contact gehad en zelfde weekend aangenomen. Het eerste contact verliep beetje moeizaam (Frans!)  maar zeker positief.  Dus uiteindelijk heb ik veel geluk gehad. Veel mensen zijn nog jaloers op mijn stageplaats :-)  Mijn Frans is er door die telefoontjes met Nicolas Blanquet  zeker op vooruitgegaan! Dat gaat in elk geval het probleem niet vormen. Het is in elk geval een leuk vooruitzicht dat ik fatsoenlijk Frans ga kunnen als ik terugkom! Kan me het bijna niet voorstellen, ik die altijd het antitalent gehad heeft voor Frans.  In elk geval, na deze korte inleiding begint het eigenlijke dagboek.

De laatste dagen ben ik bezig geweest met het regelen van mijn vervoer.  Het drong precies ineens door dat het nog maar 3 weken zijn voor ik vertrek.  Ik moest dus DRINGEND mijn heenreis regelen.  Ik heb vandaag mijn ticketje eindelijk kunnen boeken. Ik vertrek 7 februari rond half 12 en ik kom aan rond 1700u. Gelukkig kon ik een rechtstreekse trein boeken zodat ik zeker de kans niet loop om in Parijs mijn trein te missen :-)

Booked my train to Montpellier. I'm really happy that I found a direct train so I don't get the chance to miss my connection in Paris :-) I'm leaving on the 7th of februari at half past 11 and I should arrive at 5 pm in Monpellier.
Hosted by www.Geocities.ws

1