::Gittin Sen::
|
Sana dönüsmeye basladigimi anlayayinca da bir
direnis baslattim kendime. Artik, hiç konusmuyorum kalbimle... Kendi haline
biraktim onu. Ne derse desin, ne isterse istesin; hiç aldirmiyorum. |
GITTIN SEN Gittin sen, tüm gidenler gibi... Tam beni tamamlayacagini düsünürken,
yine ben eksik kaldim. Gülümseyislerim takili kaldi yüregimde. Sonu yok,
isigi yok bir yolda issiz, sessiz kaldi sevdam. Ama sen gittin; tipki
digerleri gibi... Korkup kaçtin belki de bu sevdadan. Küçük
bir kizdi kocaman yüregiyle seni seven ama sen sigdiramadin kalbine;
tasiyamadin dogru dürüst... Bu kadar çabuk pes edisin de ondandi belki. Baska
cümlelerin ardina siginman, yalan yanlis sevdalara takilman... Gözlerine baktigim zaman çogaldigimi
hissediyordum. Öyle anlamliydi ki; hayatin tüm gizemi senin gözlerindeydi
sanki... Hersey o çakir yesilin içinde sakliydi. Ama sen aniden kapattin o
gözleri; aldin yesilini benden... Tüm sirlar da o yesil kutuda kapali kaldi.
Iste ondan sonra basladi hersey... Kalp agirilarim, bas agrilarim,
geceyarilarinda sebebsiz haykirislarim... Bana biraktigin ve içimde kalan o
yesildi belki de bunlara sebep olan... Kötü bir oyun seyrediyorsun, geçecek
diyordum kendime. Bak geçince hiçbirsey kalmayacak, arta kalanlar eksi
sonsuzluga ugurlanacak. diyordum. Ama olmadi. Geçmedi. Hersey artarak daha
da çogaldi. Pismanliklar sardi çevremi, keskeler birikti içimde, acabalar
dolasip durdu beynimde... Hepsi benden bagimsizdi. Hiçbir organima söz
geçiremedim. Hep sen çogaliyordun, hep sen büyüyordun içimde... Sana dönüsmeye basladigimi anlayayinca da
bir direnis baslattim kendime. Artik, hiç konusmuyorum kalbimle... Kendi
haline biraktim onu. Ne derse desin, ne isterse istesin; hiç aldirmiyorum.
Tipki derin dondurucundan çikmis gibi bir kalbim var artik benim. Buz gibi...
Içindeki hersey dondu. Sevgiler, sicak gülümseyisler, arzular, istekler...
Belki bir gün üzerindeki buzlardan siyrilip artik ben de varim diyerek
yeniden ortaya çikar ve bana döner; kimbilir... Ama o güne kadar, buz gibi yesilin
arkasindan bakacagim dünyaya. Senin bana verdigin o aci yesili yasayacagim.
Kolay degil çünkü, kalbimde dallanip budaklanan o yesili bir anda kökünden
sökmek. O yüzden zamana birakiyorum herseyi. Bakmadigin bir çiçek nasil
soluyorsa, o yesil de bir gün elbet solup, sararacak. Hayatimda ilk kez
sana açtigim kalbim de bundan böyle sadece bahara açacak; sadece bahara... |
Geri:: |
Ó2001