::Fakirlik::
|
|
Fakirlik Günlerden bir gün zengin bir baba ailesi ve oglunu
köye götürdü. Bu yolculugun tek bir amaci vardi: Insanlarin ne kadar fakir olabileceklerini ogluna
göstermek. Çok fakir bir ailenin çiftliginde bir gece ve gün geçirdiler.
Yolculuktan döndüklerinde baba ogluna sordu: 'Insanlarin ne kadar fakir olabildiklerini gördün
mü?' - Evet! - Ne ögrendin peki? Ogul cevap verdi:'Sunu gördüm: Bizim evde bir köpegimiz var, onlarinsa dört.
Bizim bahçenin ortasina kadar uzanan bir havuzumuz var, onlarinsa sonu olmayan
bir dereleri. Bizim bahçemizde ithal lambalar var, onlarinsa yildizlari.
Bizim görüs alanimiz ön avluya kadar, onlarsa bütün bir ufku görüyorlar.' Oglu sözlerini bitirdiginde, babasi söyleyecek bir
sey bulamadi. Oglu ekledi: "Tesekkürler baba, ne kadar fakir oldugumuzu
gösterdigin için..." |
Geri:: |
Ó2001