::En Buyuk Acim::
|
Bazen yorgani çekiyorum üstüme sen varsin içinde... Hinzir hinzir gülüyorsun, kimi zaman yemek yaparken geliveriyorsun
kulagimin dibine fisir fisir fisirdiyorsun duymuyorum sanma! |
En Buyuk Acim En büyük acimi seni kaybettigimde degil de, seni
gerçekten kaybettigimi anladigimda yasadim... Zaman ilaçtir dediler, zaman kötü bir ilaç iyi
gelmedi bana... Ilk aciyla taze taze kiziyordum o zamanlar sana
kizgindim! hiç acimadim, acimasizdim! Sonrasinda ise mum kokulu gecelerde buldugumu
hatirladim seni ve o gecelerde o mum kokulu gecelerde! Bir basima yudumladigimda sarabimi anladim ki yoksun,
basimi dayadigimda yastigima, yoktu omuzlarin... Yorganima sarildim sicakti ama soguktu aslinda
üsümüyorum artik kis geceleri ama içim buz gibi... Bin bir çesit yemek ama o bulgurun tadi artik yok,
bulamadim bir türlü buralarin sebzelerimi kötü ne? Güldügünü görür gibiyim peki neden? Neydi beni sana seni bana getiren? Kimi zaman bir bisikletin pedallariydi, kimi zaman
bir çocugun aglayisi, bazen bir buket çicek bazen de o eski battaniye... Belki de bir bardak demli çay! Ya da seni özlemem kollarinda agladim, kollarimda
agladin... Beyaz sabunun kokusu var burnumda bir de o çayin... Bazen nem kokusu kimi zaman bir gazete... Uzun uzun konusmalar, sabahlar gelmesin diye edilen
dualar su gibi gecen saatler uyandigimda ensemdeki nefesin, yatarken saran
kolun, bana kizan sesin sonra affeden yine sensin! Hiç bulamadigim safligimi gördügüm gözlerin, piril
piril bakan gözlerin... Kaybettigim çocuklugum, belki de hiç olmayacak
yasliligim yahut hiç yasayamadigim gençligim ve bunlarin hepsini gördügüm
sen... Kimse inandiramaz beni, senin beni sevmedigine... Kaybetmemek icin seni ya da beni, ettigimiz kavgalar
girdigimiz krizler belki de bunlar sonu belli olan bir oyunun heyecani için
yapilan blöflerdi... Gözlerinde gördüm ben onu, kollarindan hissettim,
nefesin nefesim, sesin sesim, kalbin kalbim oldu... Anladim ama anladim ki yoksun gitmissin, yitmissin
agladim sabahlara dek... Ama esas aci olan aglayamadigimdi. O zamanlar geçmedi bir hayal gibisin
gözümde, silemedigim bir hayal... Bazen yorgani çekiyorum üstüme sen varsin içinde... Hinzir hinzir gülüyorsun, kimi zaman yemek yaparken
geliveriyorsun kulagimin dibine fisir fisir fisirdiyorsun duymuyorum sanma! Bir bakiyorum soframiz hazir, kalkmissin yine benden
önce. Geriniyorum söyle bir
kalkiyorum usulca... Denize karsi yapiyoruz kahvaltimizi, mis gibi çayin
kokusu... Yürüyüse çikiyoruz sahile, sonrasinda dönüyoruz
yorgun eve... Uyumaya korkuyorum, ya hayalsen diye ya da açinca
gözümü olmazsan yanimda diye... Ama yenik düsüyorum yorgunluguma kapiyorum gözlerimi,
artik rüyalarimdasin mutluyum.... Açiyorum gözlerimi usulca yoksun ama! Ne olacak simdi? Sarap, mum hazirdi oysa, bisiklet kapinin önünde çayi
da hemen demlerim nerdesin? Çik saklandigin yerden... Tek basima gidemem sahile bu saatte, bu bulmaca
bitmez tek basina... Korkarim geceleri, kim siler gözlerimi? Kim isitir bedenimi? Sevinçlerimiz ne olur ya? yarim kaldi bak... Gördün mü yaptigini... Askolsun söz vermistin, gidecektik oraya hani ya
nerdesin simdi? Biliyorum saklandin yine, seni gidi küçük yaramaz çik
o kapinin arkasindan... Yoksun.... Masanin alti? Hayir...... Tavanarasi? Hayirrrr........ O zaman gerçekten yoksun...... Agir agir kaldirdim basimi anlayinca gerçegi ve
basladim yürümeye yavasca... Önceleri zordu tek basina yürümek sendelediginde
kimse tutmuyordu, durmak zorundaydim ayakta... Sonralari alistim kendime alistim belki de yürüyorum,
kosuyorum hatta... Dönüp dinlendigimde bakiyorum etrafa, belki diyorum
belki... Sürpriz yapmak içindi hepsi çikiverir su divanin
altindan ama hayir hala yoksun... Çikmadin karsima kösebasinda bir buket çicekle
gelmedin kapima sabahin köründe... Hep gözlerimi kapadigimda usulcacik giriverdin
koynuma, açinca gidiverdin hemen... Tamam pes kaybettim, madem oyle istiyorsun... Kapatiyorum gözlerimi..... |
Geri:: |
Ó2001