::Eger Usurse::

 

 

Kendilerinden yakinirlar önce, "çok sismanladim," "çok yaslandim," "çok çirkinlestim," bunlari söyledikten sonra erkeklerin ne söyleyeceklerine, ne yapacaklarina bakarlar.

Eger üsürse...

Bir kadin "ben üsüyorum" dediginde, bunun cevabinin "üstüne bir sey al,"  "istersen bir taksiye binelim," "eve geldik zaten" türünden bir söz olmadigini, "üsüyorum" dediginde kadinin "bana sarilsana" demek istedigini ve ona sarilmak gerektigini ögrenmek epey zamanimi aldi. Sanirim binlerce  yil boyunca isteklerini açikça söylemelerine izin verilmedigi için "gizli  bir dil" gelistirmek zorunda kalan kadinlar, bu kadar basit bir seyin erkekler tarafindan niye anlasilamadigini, niye "emeceklerine üflediklerini" hiç anlayamazlar.

 

Erkeklerin, bakkal dükkaninin arka tarafindaki salak küçük oglana benzedigini düsünürler: "Anlayissiz ve beceriksiz salaklar."

Ben ne zaman bu konuyu düsünsem aklima hep Amarcord filmindeki o sahne gelir. Koca memeli bakkal kadin, köyün ufak oglanlarindan birini bakkal dükkaninin arka tarafina çeker.
Hayatinda hiç çiplak kadin görmemis oglanin meraktan ve heyecandan faltasi gibi açilmis gözleri önünde o inanilmaz büyüklükteki memelerini çikartir. Kendisine bakan küçük oglanin agzina verir  memelerinden birini. Ve öfkeyle azarlar sonra oglani. 

- Üflemeyeceksin salak, emeceksin!

Kadinlarla erkeklerin konusmalarinin bir yerinde hep, "üflemeyeceksin salak, emeceksin" tuhafliginin yasandigini düsünürüm. Kadinlarin bir sey söylediklerinde aslinda baska bir sey söylemek istemis olabileceklerini kendim mi farkettim yoksa bunu bana bazen usulca bazen sabirsizca sözleriyle kadinlar mi ögretti simdi tam çikartamiyorum.

 

Sevgi ve sefkat eksikligine hiç tahammül edemeyen, bunlarin "açikça"  söylenerek elde edilmesinin ise elde edilenin degerini düsürecegine inanan kadinlarin niye isteklerini düpedüz söylemedikleri ise erkekler için hep bir sirdir. Duygularini göstermenin kadinlara özgü bir davranis oldugunu sanan erkekler, açikça sevgilerini ve sefkatlerini göstermekten hep utanirlar.  Farkinda olmadan, onlar, bu duygularin gösterilecegi  tek yerin yatak odasi olduguna inandiklarindan, kalabaliklarin içinde sevgi ve sefkat gösterdiklerinde, herkesin seyrettigi bir yerde sevisiyorlarmis hissine kapilip tedirgin olurlar.

Erkekler için duygular, kapali yerlerde yasanmasi gereken "mahrem" seylerdir, kadinlar ise bunu hayatin her aninda yasanmasi gereken bir sey oldugunu düsünürler. Hemen hemen hepsi gizli bir "derebeyi" olan erkekler, kadinlarin her isteginde, her talebinde bir isyan, bir baskaldiri hatta bir hakaret görürler. Erkeklerin bekledikleri, kadinlarin "üsümeleri" ya da "acikmalari" degil, erkegin yaninda sogugu ve açligi  hissetmeyecek kadar kendinden geçmis bir aska kapilmalari ve bu aski taleplerini dile getirmeyerek göstermeleridir.

Galiba o yüzden, erkegin biraz kadinsilastigi ve duygularini alabildigine özgür biraktigi askin ilk günleri geçtikten ve erkek yeniden erkekligine döndügünde, kadinlar "üsümeye" baslarlar.           [:(****** ]

"Benim uykum geldi" dediginde erkegin onla beraber  yatmamasini, perhize basladigi sirada aniden bir hosluk yapma istegi duyan erkegin ona sevdigi yemekleri almasini "düsmanca" bulmaya koyulurlar. Artik erkegin her davranisi ince eleklerden geçirilip, onun sözlerinde ve davranislarinda "sevgisizlik" isaretleri tek tek saptanir. Ve o gizli dil daha sik ortaya çikar.

Kendilerinden yakinirlar önce, "çok sismanladim," "çok yaslandim," "çok çirkinlestim," bunlari söyledikten sonra erkeklerin ne söyleyeceklerine, ne yapacaklarina bakarlar.

Kendilerine büyük bir ilgi eksikligi olarak gözüken o anlayissizliklarin, artik eskisi kadar begenilmemelerinden ya da sevilmemelerinden mi kaynaklandigini anlamaya ugrasirlar.

Bastan savma verilecek her cevap, bakkal kadinin öfkeli tepkisini hakeder.

- Üflemeyeceksin salak, emeceksin!

 

Ama erkekler bu durumlarda genellikle üflerler.

- Yoo, hiç de sismanlamadin, iyisin, biraz kilo aldin belki ama önemli degil.....   

Bu yakinmalar onlara manasiz ve çocukça gelir çünkü.

Kadinlar ise sinirlenmeye baslarlar.       

- Sen beni eskisi kadar sevmiyorsun.

                                       

AHMET ALTAN

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1