::Dogumdan Sonra Hayat::
|
Böylece,
anne rahmindeki son günleri derin sorgulamalar ve tartismalarla geçmis.
Sonunda dogum ani gelmis çatmis. |
Dogumdan Sonra Hayat Anne rahmine düsen ikiz
kardesler önceleri her seyden habersizmis. Haftalar birbirini izledikçe onlar
da gelismisler. Elleri, ayaklari, iç organlari olusmaya baslamis. Bu arada,
etraflarinda olup biteni fark etmeye baslamislar. Bulunduklari rahat, güvenli
yeri tanidikça mutluluklari artmis. Birbirlerine hep ayni seyi
söylüyorlarmis: "Anne rahmine düsmemiz, burada yasamamiz ne harika degil
mi? Hayat ne güzel sey be kardesim!" Büyüdükçe, içinde yasadiklari
dünyayi kesfe koyulmuslar. Öyle ya, hayatin kaynagi neymis? Iste bunu
arastirirken, karsilarina anneleriyle onlari birbirine baglayan kordon
çikmis. Bu kordon sayesinde, hiçbir zahmet çekmeden, güven içinde beslenip
büyütüldüklerini tespit etmisler. "Annemizin sefkati ne kadar büyük!
Bize bu kordonla ihtiyacimiz olan her seyi gönderiyor." Artik aylar
birbiri ardinca geçiyor, ikizler hizla büyüyor, diger bir deyisle "yolun
sonu"na yaklasiyormus. Bu degisiklikleri hayretle gözlemlerken, bir gün
gelip bu güzelim dünyayi terk edeceklerinin isaretlerini almaya baslamislar. Dokuzuncu aya
yaklastiklarinda, bu isaretleri daha kuvvetli hissetmeye baslamislar.
Durumdan telaslanan ikizlerden birisi digerine sormus: "Neler oluyor? Bütün bunlarin anlami
nedir" Öteki daha sakin ve akli basindaymis. Üstelik, bulunduklari bu
dünya çogu zaman ona yetmiyor; duygulari daha genis bir âlemi arzuluyormus. O
cevap vermis: "Bütün bunlar, bu dünyada daha fazla kalamayacagiz
anlamina geliyor." Ve eklemis: "Buradaki
hayatimizin sonuna yaklasiyoruz." "Ama ben gitmek
istemiyorum"diye haykirmis kardesi. "Hep burada kalmak
istiyorum." "Elimizden gelen bir sey yok. Hem, belki dogumdan sonra
hayat vardir." "Bize hayat saglayan
kordon kesildikten sonra bu nasil mümkün olabilir ki?" diye cevaplamis
öteki. "Bize hayat veren kordon kesilirse nasil hayatta kalabiliriz,
söyler misin bana? Hem, bak bizden önce baskalari da buraya gelmis ve sonra
da gitmisler. Hiçbirisi geri gelmemis ki bize dogumdan sonra hayat oldugunu
söylesin. Hayir, bu her seyin sonu olacak." Bütün bunlari söyledikten sonra
eklemis:"Hem, belki de anne diye bir sey de yok!" "Olmak
zorunda" diye itiraz etmis kardesi. "Buraya baska türlü nasil
gelmis olabiliriz, nasil hayatta kalabiliriz ki?" "Sen hiç anneni
gördün mü?" diye üstelemis öteki. "O belki de sadece zihinlerimizde
var. Bir annemiz oldugu düsüncesi bizi rahatlattigi için onu belki de biz
uydurduk." Böylece, anne rahmindeki son günleri derin sorgulamalar ve
tartismalarla geçmis. Sonunda dogum ani gelmis çatmis. Ikizler dünyalarini
terk ettiklerinde gözlerini baska bir dünyaya açmislar ve sevinçten aglamaya
baslamislar. Çünkü gördükleri manzara hayallerinin bile ötesindeymis. |
Geri:: |
Ó2001