::Cunku Ben Bir Kadinim::
|
Kocalarina
tum kusurlariyla sevmek kudretini verdim. Erkegin kaburgasindan onlari erkegin kalbini korumalari
icin yarattim. |
Cunku Ben bir Kadinim... Kucuk bir
erkek cocuk annesine sordu.. "Nicin
agliyorsun?". "Cunku
ben bir kadinim" diye cevapladi annesi. "Anlamadim!"
dedi cocuk Annesi cocugu kucaklayip " Ve hic bir zaman
anlamayacaksin!"dedi. Babasina
"Baba, annem nicin agliyor?" diye sordu. Babanin
cevabi "Butun kadinlar sebepsiz aglayabilen yapidadir" diye
cevapladi. Kucuk
oglan buyudu, yetiskin adam oldu, hala kadinlarin nicin agladiklarini
kesfedemedi. Nihayet
oldukten sonra cennete gittiginde Allah'a sordu. "Allahim"
dedi "Kadinlar nicin bu kadar kolay aglayabiliyorlar?" Allah
dediki... "Ben kadinlari ozel
yarattim!... Tum
yasamin agirligini tasiyabilecek kuvvette olmasina ragmen
baskalarina teselli verecek kadar yumusak omuzlar, dogumun acisina oldugu
kadar dogurduklari evlatlarinin nankorlugune dayanabilecek ic kuvvetini
verdim. Baskalarinin
kuvvetinin kalmadiginda devam edecek azmi, ailesinin hastaliginda yorgunluga
papuc biraktirmayacak kudreti verdim.
Her turlu sart altinda, ve hatta annelerini cok kotu incitselerde,
cocuklarini sevmek duygusalligini verdim.
Bu duygusallik her yastaki cocuklarinin yaralarini sarmalarina,
sorunlarini dinleyip paylasmalarina yardim ediyor. Kocalarina
tum kusurlariyla sevmek kudretini verdim. Erkegin
kaburgasindan onlari erkegin kalbini korumalari icin yarattim. Onlara iyi bir esin asla incitmeyecegini
fakat bazen destek ve kuvvetini deneyecek davranislarda bulunacagini
anlayacak duyarli bir zeka verdim. Tek
zayiflik olarak kadinlara birer gozyasi verdim. Tamamen
kendilerinin sahip olduklari, ihtiyaclari oldugunda kullanmak uzere... Insanlik
icin bir gozyasi..." diye cevapladi. |
Geri:: |
Ó2001