::Cevaplar::
|
eğer bir anlam veriyorsak o zaman ona
yaraşır bir hayat sürebiliriz.insanlar inandıkları veya
seçtikleri hayatı korkmadan yaşayabildikleri zaman mutlu
olacaklar... |
Tarih boyunca insanoğlu bu dünyada ne
aradığını bulmaya çalıştı bulamayınca da
bununla ilgili teoriler üretti çünkü içgüdüsel olarak en ilkel genlerine
kadar işlemiş olan hayatta kalma arzusunun korteksteki
cevabını bulmalıydı. Bu konuda üretilmiş birçok teori var ama gerçek olan
şu ki herkes hayatına anlamını kendi
verir ve vermelidir de.hepimiz hayatımızın bir noktasında
o güne kadar duyduklarımızın aslında ezbere ve suni olduğunu
farkedip doğruları yanlışları güzelleri çirkinleri
aslında tüm siyah beyazları toplumun kendi
varlığını sürdürmek için yarattığını
fark ederiz. Bireyselliğimizi yüceltiriz. Sanki o güne kadar bizi
bağlayan zincirler varmış da onlardan yeni kurtulmuş gibi
oraya buraya saldırırız ve genellikle ilk
saldırdıklarımız çevremizde koyun
sandığımız insanlardır :)) oysa onlar da belki de
seçimlerini çoktan yapmışlardır. Bu hayata anlam verdiğimiz gibi anlam vermeyebiliriz
de,ama bence insana yaraşır bir davranış olmalı
burada.anlam vermediğimiz bir yaşamı yaşamanın
anlamı yoksa ve bunu bilinçli olarak yapıyorsak -mutsuzluklarımız ya da hayal kırıklarımız
ya da istemeden düştüğümüz bir uyuşturucu kara deliği
değilse-o zaman ona göre hayatımıza son verebiliriz.eğer
bir anlam veriyorsak o zaman ona yaraşır bir hayat
sürebiliriz.insanlar inandıkları veya seçtikleri hayatı
korkmadan yaşayabildikleri zaman mutlu olacaklar...çünkü en büyük
mutluluk bütün değerlerin üstünde insanın kendi
varlığını gerçekleştirebilmesidir. Neslihan Bakıtkal |
Geri:: |
Ó2001