::Bir Daha::
|
Bir uçurum gibi
derinleşen sessizlik o an başlamıştı bile bizi
birbirimizden uzaklaştırmaya.
|
Bir Daha Ayrıldığımız gündü. Mutfaktaydık. Buzdolabının yanında. Kapısı açıktı. Herşey bambaşka görünüyordu yüzüne vuran o
soğuk ışıkta. "Biliyor musun ?" dedin, "sen neye
benziyorsun biliyor musun ?".
Epeydir aradığın bir şeyi bulmuş olmanın
hem sevinç, hem keder veren gizi bir an için
bulandırmıştı yüzündeki tedirginliği,
kırıklığı.
Sis ışığa çokmıştı. Sonra yavaşça çevirip başını,
yüzüme baktın. Kuyuya
düşmeye benzeyen derin bir korkuyla. "Neye ?" dedim, yanyanayken
yaşadığımız ayrılığın
adını sorar gibi, "neye ?" "Bilardo toplarına". "Neden ?" dedim. "Yazgını hep
başkalarının ıstakalarının insafına
bırakıyorsun da ondan". Bir uçurum gibi derinleşen sessizlik o an
başlamıştı bile bizi birbirimizden
uzaklaştırmaya. Beni terk
etmeden önce yaptığın son konuşma oldu bu. Sonra iki arkadaşım geldi. Birinin omzunda ağladım,
hangisiydi şimdi hatırlamıyorum. Sonra birlikte bir başka şehre gittik. Anlarsın
ayrılığın ilk günlerinde o eve katlanamazdım. Sonra ben başka aşklara, sonra
başka evlerin duvarlarına başka takvimler astım. Şimdi ne zaman birinden ayrılsam
ıstakaların sesi patlıyor kulaklarımda. Ardından bilardo topları
dağılıyor dört bir yana. Seni hatırlıyorum o soğuk
ışıkta, Bir daha, bir daha, bir daha... Murathan Mungan |
Geri:: |
Ó2001