::Bekleyisin Oykusu::
|
Her gece ay
paramparça oldu. Her gece yildizlar
birer birer düstü sokaklara. Yildizlari
saçina takip gelmeni bekledim. Ayi
avucunda bana getirmeni bekledim. Ve
bir günes gibi dogup aydinlatmani bekledim bu kapkara dünyami. |
BEKLEYISIN ÖYKÜSÜ Günler güz yapraklari gibi birer birer dökülürken
ayaklarimin dibine,ben her gece karanliga dikip gözlerimi senin aydinligini
bekledim. Sen yoktun.... Binlerce adim attim bu kentin sokaklarinda. Her köseyi, her parki, her agaci ezberledim. Sevdaya bulanmis her kaldirim tasinda
senin adini aradim. Sen yoktun.... Evlerin duvarlari birer birer üzerime yikildi. Her bir hücremin acisini ta yüregimde
hissederken beni enkazin altindan çekip alacak elini aradim. Sen yoktun.... Özlem sarkilarini ezberledim. Kimini bagira bagira, kimini fisiltiyla
söyledim. Karanliga haykirdim
hasretimi. Sesimi duyacaksin diye
bekledim. Sen yoktun.... Senden gelecek bir tek haberi bekledim. Saatler asirlar gibi geldi, geçmedi. Çalan her telefonu yüregimin deli bir çaglayana
dönen atislariyla açtim. Senden baska duydugum her seste hep ayni hayal
kirikligini yasadim. Onlar beni
duymak istiyordu, bense seni. Sen
yoktun.... Seni aramaktan yorgun düsmüs bedenimi karanligin
kucagina uzattim her gece. Bir an önce sabah olsun diye uykunun beni çekip
almasini istedim. Olmadi. Kaç gece sabahi ettim gözlerimi kapamadan, kaç gece
merdivendeki ayak seslerini dinledim gelen sensindir diye. Sen yoktun.... Her yagmurla birlikte hüzün de yagdi bu kentin
üzerine. Bulutlar yalnizligin
isaretiydi benim için. Beni islatan
yagmur olmadi. Ben senin özleminle
sirilsiklamdim her mevsim. Hayat
merhaba dedi bahara çiçek çiçek. Uzun
kistan sonra gelmez dedigim göçmen kuslarin dönüsünü gördüm. Sen yoktun.... Her istasyon, her otogar adresim oldu. Bir trenden inersin sandim. Otobüslerdeki her yolcuya sensin diye baktim. Ya da yolculuklara vurdum kendimi. Kimsenin ugramadigi köylere, adi
duyulmamis kasabalara gittim. Senden bir iz aradim. Sen yoktun.... Denizin sonsuz maviligine umut bagladim. Kiyilarda tükettim hep
bekleyislerimi. Hep sensiz gemiler
geçti limanlardan. Ben gemilerin
hasret türkülerine eslik ettim. Sen
yoktun.... Gözümden bir tek damla yas akmadi. Onlar sana aitti, sana kalmaliydi. Kimselere söyleyemedim acilarimi. Bekleyisimin öyküsünü kimselere
anlatamadim. Nice firtinalar koptu
yüregimde. Dalgalar dövdü
hayallerimi. Siginacak bir liman, yaslanacak bir aradim. Içimi dökecek bir insan aradim. Sen yoktun.... Her gece ay paramparça oldu. Her gece yildizlar birer birer düstü
sokaklara. Yildizlari saçina takip gelmeni bekledim. Ayi avucunda bana getirmeni bekledim. Ve bir günes gibi dogup aydinlatmani
bekledim bu kapkara dünyami. Ama. Sen yoktun.... |
Geri:: |
Ó2001