::Ayakkabi::
|
Adamin içi içini
yiyordu.Bir medet arar gibi hanimina bakti.Yillardir sikinti içinde yasayan
ama eve her gelisinde güler yüzünü eksiltmeyen vefakar karisi,yapacak birseyi
olmadigini göstermek için,ellerini iki yana açti.Adam birden ayaga
kalkti,giyinmeye basladi. |
AYAKKABI Adam,dalgin ve yorgun bir halde evine dogru yürüyordu.Bazen
kendi kendine konustugu oluyordu; "-Rica etsem evsahibi bu ay
dursa,gelecek ay..." sonra kendisine kizarak "-Sanki gelecek ay gökten
para yagacak.Hem ev sahibim de zengin biri sayilmaz ki.Kimseden borç istemeye
de yüzüm kalmadi.20 milyon da kiraya verince elde 10 kalacak,bakkal artik
beklemez,5 de ona.Kalan 5 de bir hafta yeter ya sonra" Adam evine geldigini farketti.Içeri girdi,sikintilarini
olabildigince ailesine yansitmayan biriydi.Yüzündeki sikintili ifadeyi zorla
da olsa degistirdi,güler yüzle içeri seslendi --Alo !.. kimse yok mu ? Bu yorgun ve yasli adami
karsilayacak kimse yok mu? Hanimi kosarak geldi,ceketini aldi -Kusura bakma bey,geldigini duymadim. -Eh elimiz bos olunca yüzümüze bakilmiyor,ne yapalim -Öyle deme bey. -Saka yaptim canim saka yaptim,hemen darilmaaa...elim dolu
olsa da yüzüme bakilmiyor, diyecektim !.. Onun sakalarina alismis olan karisi bu kez ses çikarmadi,sadece
gülümsedi. -Yorgun görünüyorsun -Biraz yorgunun hanim -Acikmissindir,hemen yemegini getireyim. -Hanim aciktim acikmasina da,zahmet olmazsa baska bir sey
rica edecem. -Estagfurullah bey,buyur -Ya sen de yorgunsundur ama ayaklarim çok agrimis,bir
legene az bir su koysan,sana zahmet. -Tabi hemen getiriyorum Adam esofmanini giyip oturmustu ki,hanimi bir legen suyla
girdi.Adam yorgun ayaklarini suya daldirmadan merakla sordu; - Benim tatli kizim nerde bakayim,saklandi mi yaramaz ? Anne basini önüne egdi, -Ne oldu,bir sey mi var ?
Söylesene canim. -Içerde
agliyor. -Agliyor mu !..Niye? -Ayakkabi istiyor. -Daha önce konusmustuk,alamayacagimi söylemistim.Hem
ayakkabisi eski degil ki? -Eskidigi için degil,arkadaslarinda gördügü,yeni çikan bir
ayakkabidan istiyor. -Hanim biliyorsun para durumunu
-Ben biliyorum da
-Bir daha konusayim bakalim,benim kizim anlayislidir.Çagir
gelsin. Kadin kizini çagirdi,kalkmak istemeyen kizini,zor da olsa
ikna ikna etti,babasinin yanina getirdi.Babasi yanina oturttu.Olabildigince
kirmamaya çalisarak konustu; -Kizim,seninle daha geçen aksam konusmustum.Ayakkabi alacak
kadar paramiz yok,hem ayagindakiler de eski degil. -Baskasi nasil aliyor? -Yavrum onlarin durumu daha iyiyse alabilirler.Bizim simdi
iyi degil.Bekle belki bir kaç ay sonra alabiliriz -Banane arkadaslarim aldi,ben de alacam. Yine aglamaya baslamisti. -Ne kadarmis o ayakkabi fiyatini biliyor musun ? -4 milyon. -Kizim sana o ayakkabiyi alirsak elimizde para
kalmiyor.Getir bakayim sen simdi giydigin ayakkabilarini Kiz hisimla getirdi,yere atti.Adam çocugun saygisizligini görmemezlikten
geldi.Küçük çocuklar için böyle heveslerin ne derece önemli oldugunu
biliyordu.Hele arkadaslarindan biri onu kiskandirdiysa,o küçük dünyasinda tüm
hayali o ayakkabi olmustur,baska birsey düsünemez bile,diye aklindan geçirdi.Fakat
adamin da yapacak birseyi yoktu.Çok uzun bir sessizlik oldu,adam kizini
kirmadan nasil çözüm bulacagini düsünüyordu.Hanimi ise
kocasinin,ayakkabilarin yere atilisina sinirlendigini düsünüp endise ile
bekliyordu. Adam umutsuzca kizina bir daha sordu; -Kizim,bu ayakkabilar hiç de eski görünmüyor,bir kaç ay
daha giysen. -Eski iste eski,giymem.Bunlar eski !.. Adamin içi içini yiyordu.Bir medet arar gibi hanimina
bakti.Yillardir sikinti içinde yasayan ama eve her gelisinde güler yüzünü
eksiltmeyen vefakar karisi,yapacak birseyi olmadigini göstermek için,ellerini
iki yana açti.Adam birden ayaga kalkti,giyinmeye basladi. -Kizim madem benim, "Ayakkabin eski degil" sözüme
bakmiyorsun,giy ayakkabilarini disarda az öne gördügüm bir çocuga
soracagiz,sen soracaksin.Eger sordugun çocuk, bu ayakkabilar için,eski derse
veya begenmezse söz istedigin o ayakkabilari alacagim. Ayakkabi alinmasindan tamamen ümitsiz olan kiz bunu duyunca
heyacanlandi.Hemen hazirlandi.Baba kiz el-ele sokaga çiktilar.Hiç konusmadan
bir kaç sokak geçmislerdi ki,babasi az ilerdeki köseyi gösterdi; -Bak su kösede oturan bir çocuk var,hemen hemen senin
yaslarinda.Sor bakalim ayakkabilarin güzel mi degil mi !. Kiz hevesle çocugun yanina kostu ama durdu kaldi.Çocugun
saskin bakislari arasinda birkaç saniye orda kaldiktan sonra aglayarak
babasina dogru kostu.Soramamisti. Babasi aglayan kizini birakip,kösedeki çocugun yanina
gitti.Cebindeki bozuk paralari,çocugun önündeki mendile birakip döndü. Çocuk
hâlâ,aglayarak uzaklasan kiza bakiyordu,duvara yasladigi koltuk degneklerinin
arasindan. |
Geri:: |
Ó2001