::Artik
Cok Iyı Anliyorum::
|
Düşlerim
değil gençliğim, çekiciliğim
Beni bedenime, güzelliğime,
gençliğime rakip kılıyorsun
İkimizin arasına
giriyor bedenim, gençliğim, diriliğim
Seni tanımakta,
anlamakta zorlanıyorum
Beni
gerçekten sevip sevmediğini anlamakta zorlanıyorum
|
Artık çok iyi anlıyorum. Aşk varsa; o asıl, sevişmeden sonra başlayandır Peki başlamıyorsa; bir uçurum açılıyor ve orada; seviştikten önce ve sonra yitirilenler özleniyorsa... Seni
yargıladığımı düşünme; ama hissediyorum, görüyorum
ve buna engel olamıyorum ne yazık ki
Ve gördüklerim acı
veriyor bana
Çünkü buraya geldiğinden beri benimle sevişmeyi
aklından geçirdiğin için, bana öylesine uzak ve öylesine
yabancısın ki.. Hem
nasıl da aceleci, hoyrat, nasıl da dikkatsizsin
Söylediklerimin
hiçbiri geçmiyor sana
Bana değil, sanki benden çok uzaktaki garip bir
boşluğa bakıyorsun
Orada bütün yitirdiklerini, ertelediklerini,
isteyip de elinden kaçan bütün fırsatları görüyorsun sanki
Fırın gibi sımsıcak bir odada, başsız, kolsuz,
ayaksız bedenler hayal ediyorsun sanki
Tarihsiz, itaatkar, kimliksiz
olduğu için sonsuz cömert, sonsuz dilsiz bedenler
Bana ya da bir
başkasına ait olup olmadığı bile önemli olmayan
bedenler
Şu an abartılı, zorlama bir yakınlığın
var bana karşı
Beni tarihsiz, kimliksiz ve ruhu olmayan bir beden
olarak düşünürken aslında kendini de öyle hissetmeye zorluyorsun
Benimle, kaybettiğin benliğini yeniden bulmak için sevişmek
istediğine inandırıyorsun kendini
Oysa şu an beni
duymadığın, beni geçiştirdiğin gibi, kendini de
duymuyor, kendini de geçiştiriyorsun
Ve kendine bunu nasıl
yapabildiğini düşünmek bile istemiyorsun şimdi
Bir yanın
yaşımı, göğüslerimi düşünürken; bir yanın bana
sonsuza dek aşık olmayı, ruhumda erimeyi, bütün bu
arayışların ve savrulmaların son bulmasını
istiyor
Aşkı istiyorsun ama bunun koşulu güzelliğim,
gençliğim, diriliğim oluyor yine de
Hep, ama hep
ayırıyorsun ruhumu bedenimden
Ruhumu güzelliğimden,
gençliğimden
Beni imkansız bir şekilde ikiye bölüyorsun; beni
umutsuz bir şekilde benden kopartıyorsun
Ruhum üşüyor;
üşüyor, çünkü sen sadece bedenimle ilgileniyorsun
Sana heyecan veren,
gözünü karartan, ruhum, duygularım değil, bedenim
Düşüncelerim
değil güzelliğim
Düşlerim değil gençliğim,
çekiciliğim
Beni bedenime, güzelliğime, gençliğime rakip
kılıyorsun
İkimizin arasına giriyor bedenim,
gençliğim, diriliğim
Seni tanımakta, anlamakta
zorlanıyorum
Beni gerçekten sevip sevmediğini anlamakta
zorlanıyorum
Çünkü güzelliğim seni ikiyüzlü bir köle yapıyor
Hazlar ve duygusuz sevişmeler taciri yapıyor
Seni böyle hoyrat, seni
böyle maskeli görmeye dayanamıyorum.
Ruhumdan böyle uzak
Kayboluşunu kanıksamış
Niye
böyle susuz ve niye böyle düşkün olduğunu unutmuş görmeye
dayanamıyorum
Seni şu an, hiç sevişmeden, gerçek sen olarak
görmek için yüzlerce yıl yaşlanmak ve nasıl oluyorsa,
işte öyle çirkinleşmek isterdim
Bedenim, güzelliğim
değil, sadece ruhum, o dinmeyen özlemim, o öksüz acım sana acı
versin, seni duygulandırsın isterdim
Ama olmayacak biliyorum. Olmayacak ve birazdan
sevişeceğiz
Sana karşı koymayacağım; çünkü seni
yitirmekten korkuyorum. Herşeye
rağmen korkuyorum
Bunu düşünmemin seni sonsuza dek yitirmek
olduğunu bile bile korkuyorum bundan
Biliyorum, sevişmemiz
bittikten sonra o yapay nezaketin, o zorlama coşkun yerini hoyrat bir
suskunluğa ve kayıtsızlığa bırakacak
Zaten
başından beri aramızda var olan o derin uçurumun bu defa üst
açılacak
Bu oyunu hep oynadık biz
Sen, sana verilmesi çok
istediğin aşkla karşılaşmaktan çok korktuğun
için, ben, seni yitirmemek için, herşeyi görmezlikten geldiğim için
hep oynadık bu oyunu
Ve her defasında önümüzde o karanlık
uçurum açıldı
Her defasında çok sarsılsam da,
yabancısı değilim bu duygunun, bu uçurumun
Masken düştü
şimdi
Yolunu tamamen kaybettin
Kendinlesin şimdi
Benimse, senin
için bedenim bitti
Bitti güzeliğim, bitti seni benden
uzaklaştıran her şey
Ama biliyor musun bu halini, bu
pişmanlığını seviyorum senin
Çünkü sensin
bu
Çıplak, mahcup, yenik ve en dipte
Bana şimdi nasıl
davranacağını bilemiyorsun
Ansızın, şu an,
içinde bir ateş yansa ve keşke böyle anlarda hiç olmadığın
kadar cesur olsan ve bana neden o çok özlediğin aşkından bu
denli korktuğunu anlatabilsen
Bu korkunun sende nasıl bir
inançsızlığa yol açtığını
tanımlayabilsen
Nasılsa çok seversem karşılık
göremem, kırılırım; çok seversem, bu aşka layık
olmadığım, bana benden çok güçlü biri tarafından bir gün mutlaka
söylenir, diye sadece fiziksel güzeliğe tapınmayı, içindeki o
sonsuz aşk özlemine rağmen nasıl sürdürebildiğini bana
itiraf edebilsen
O zaman ben de seni yitirmemek için senine her seviştiğimde,
seni nasıl yitirdiğimi itiraf ederim
Ve neden senin şu anki
pişmanlığının ve düştüğün
boşluğun sebebinin benim o bin yıllık korkularımdan
ve alışkanlıklarımdan kaynaklandığını
anlatırım sana
Biliyorum bir an önce giyinip evinden gitmemi
istiyorsun
Bir an önce içindeki dramla, içindeki kırgınlıkla
yapayalnız kalmak istiyorsun. Birazdan, çekip
kapıyı çıkacağım evinden
Biliyorum, birazdan, ben
gidince, işte asıl o zaman beni gerçekten düşünmeye
başlayacaksın
Bütün geceyi
Ve bütün hayatını
Ruhumu
değil, sadece bedenimi ele geçirerek kaybolduğun çölde, yolunu
bulacağını sanırken nasıl da
yanıldığını
Ve kimse acı çekmesin derken ve bu
yüzden aşktan kaçarken, ikimizi de nasıl sonsuz bir yalnızlığa
ve sonsuz bir üşümeye terk ettiğini ürpererek düşüneceksin
Her sevişmemizden sonra, sefaleti bir kez daha kanıtlanan
birlikteliğimizi bütün o sahipsiz yüzleriyle düşüneceksin
Ve
şimdilik, ben seni en çok böyle anların için seveceğim
Böyle
anların için özleyeceğim
Başka tutunacak birşeyim yok bu
hayatta
Beni, en çok ben yanında yokken özleyişini
özleyeceğim
|
Geri:: |
Ó2001