::Kutlu
Safaklar::
|
Üzülmüyorum
ve
yilmiyorum, O'nun
için, O'nun
adiyla, O'nun
adina... Sizlere
elveda demek
istemiyorum, demiyorum. Ben sizlere ellerimi cebime koyarak
yüreklerin mustusuyla, sevdam adina merhaba diyorum. |
Kutlu Safaklarin Nagmesi Sevdalarin
en doruk noktasina ulastigi, sürekli bir onurun deprestigi, bütün
imkansizliklara, bütün olumsuzluklara ragmen, O'nun adina, yalnizca O'nun
sevdasi için yasamanin kutsandigi asirlardan, umuda sevdalarla... Anlatmayacagim
sizlere dersten atilmalari, ikna odalarina çekilmeleri, bahçeye bile
alinmamalari...Uykusuz geceleri, gözyaslariyla islanan yastiklari,sürekli
soguk duvarlara bakan gözleri, acilari gözyaslarinin terkibinde saklayan
bakislari anlatmayacagim sizlere... Çaresiz
kalmalarin ne kadar aci oldugunu, sehrin yabancilasmasinin, insanlarin
yabancilasmasinin ne kadar aci oldugunu, inandigi için insanlarin haklarinin
ellerinden alinmasinin ne kadar aci oldugunu anlatmayacagim sizlere... Hasrete,
vuslata iliskin; gözden geçirilmis, sevdaya düsülmüs notlardir
anlatacaklarim. Adamanin
adinin ahmaklik sayildigi bu igrenç çaga anlatmak istiyorum, sevdanin bir
adininda yalnizlik olmadigini. O'nun
olmadigi yerde insanlarin arasinda bile yalniz kalindigini, O varsa yalnizligin
olmadigini haykirmak istiyorum. O
yoksa neden ben varim, O varsa neden problemliyiz?... Ve maddiyattan siyrilmis, sadece ucu O'na
kadar uzanan cümlelerle "O varsa problem yok" diyorum. Leyla'ya giden yollarin üzerinde hep
Leylalar durur. Erdemligin
adi; "çekil önümden Leyla, ben Leyla'ma gidiyorum." Sirrinda
saklidir. Insanlar sadece onurlari
için yasar yeryüzünde. Onursuz bir
hayat ölü bir hayattir. Insanin kendi
kendini kaybetmemesidir önemli olan. Kimlik;
insanin vazgeçemeyecegi en degerli varligidir. Bu yüzdendir çaba... Varolus
süreci kimlikle baslar,onurla devam eder.
Varolmanin adidir zulme direnmek.Unutulmamasi gereken sudur ki; zulmü
besleyen, zulme sessiz kalanlarin sessizligidir. Vazgeçmiyorum
ve kutsal kitaptan metinler heceliyorum.Hira'dan yükselen ses, omuzlarimdan
kavriyor ve bir silkinisle ötelerin ötesine variyorum," Gevsemeyin,üzülmeyin,
inaniyorsaniz en üstün olan sizsiniz"diyor. Dersliklerinizde
ben olmayacagim, bana ayrilan sirada ben oturmayacagim artik. Hayat devam edecek yine, yine
yürüyeceksiniz kaldirimlarda, önünüzde ya da arkanizda ben olmadan da... Ama ben hep sizinle olacagim insanlik
adina, yine orada olacagim sevda adina,vuslak için... Üzülmüyorum
ve yilmiyorum, O'nun için, O'nun adiyla,O'nun adina... Sizlere elveda demek
istemiyorum,demiyorum. Ben sizlere
ellerimi cebime koyarak yüreklerin mustusuyla, sevdam adina merhaba
diyorum.Merhaba diyorum, tohum topraga, toprak dallara, dallar meyveye dursun
için... kutlu bir yusuf kusu
havalansin, özgürlük güvercini havalansin için... Umudun
zirvesidir özgürlük, umudun adidir, yasamin özgül adidir özgürlük. Insanlarin
düsüncelerinden dolayi igreti kaldigi karanliklara kiziyorum. Kizdigim
için karanliklara bir mum de ben yakiyorum.
Arkamda mum yakacak insanlarin kaldigini ögrendigim gün sevinçler
benimledir,mutluluklar benimledir.
Çünkü aydinliga açilan kapidir özgürlüge mum yakmak. Sizlere
merhaba demek için, gidemiyorum benim olan okulumun sinifina. Bu ne yaman çeliski, bu ne çor istir. Ben yine de size merhaba diyorum. Merhabalarimi
kutlu safaklara adiyorum... Sevdalarin
özgür türkülerle söylendigi, Özgür
günlerde bulusmak ümidiyle... Kaynak: Evrensel Mesaj Dergisi Sayi:3 Nisan 1999 Hazirlayan: Musa Dogan |
Geri:: |
Ó2002