::Gitarci::
|
Yoksa eder miydi?Dal rüzgari affeder, ama kirilmistir bir
kere, diye geçirdi içinden... Kapi
çaldi...ne de çok istedi o an icin, kapidakinin o olmasini...Bu nedenle
açmadi kapiyi... |
Gitarcı Sabah
erkenden gitarini alip evden çikti...posta kutusu bostu gene. Yoo, hayir. Beyaz birseyler vardi.
Kalbi hizla çarparken, kutuyu açiverdi.Elektrik faturasi
gelmisti...hem de herzamankinden "hos" bir miktarda...Baska birsey
olmadigini bildigi halde, gene kutunun içine bakti...Bo$... Disarisi, ne soguk ne de sicak...kapali
bir havaydi.Yagmur yagmamasi için dua etti...semsiye evde kalmisti ne de
olsa...Karsiya geçmek için trafik lambalarinin yaninda durdu...önünden son
sürat geçen araba, bütün çamuru siçratti...en sevdigi siyah pardesüsü de
batmisti...karsiya geçti.Karni açti...Her pazar sabahi ugradigi cafe'ye
gitti..."tadilat nedeniyle kapaliyiz" yazisini okurken,
gülümsedi...aklina mezar tasina yazilabilecek bir sey geldi "Tadilat
nedeniyle oldu...açliktan"...neyse dedi kendi kendine"o kadar da aç
degildim"...sonra bi yerlerde yerim diye düsünerek yürümeye
basladi. Derken yanindan geçen bir
grup cocuk, ona sertçe çarpti.Yere yigildi.Karsisinda, evin balkonunda oturan
bir grup genç kiz, gülüyorlardi...ona gülüyorlardi...Ayaga kalkarken,
cebindeki bozukluklarin düstügünü farketti.Herbiri ayri bir yöne
yuvarlaniyor...çatlaklardan, deliklerden düsüp kayboluyordu.Parasi da
gitmisti.Bi gitari, bi de cani vardi...Yemek yiyecek,eve gidecek parasi kalmamisti...yorgundu. Mektup yazmayan, arayip sormayan, cok
sevdigi o kizla bir zamanlar gittikleri parki hatirladi...orada küçük
çocuklar bileklik, kolye gibi hediyelik esya satarlar...müzisyenler
maharetlerini gösterir, para kazanir,kizlara hava atarlardi...Parktaki o eski
nese kalmamisti.Yolun kenarina gecti.Elindeki gitar çantasini yere
koydu.Gitarini çikarip, o "en" hüzünlü besteyi çaldi...sonra, o
kiza besteledigi parçayi...ve bir baskasini...ve bir
baskasini...çaldi...çaldi. Kulagina
gelen takirti sesleriyle kafasini kaldirdi.Gitar çantasina para dolmaya
baslamisti.Sonra, neseli bir parça çaldi...para geldikçe,sarkilar daha bir
hareketli, daha bir neseli oluyordu...Günes batmaya basladi... Ileride zabitalar göründü...daha fazla
kalamazdi orada.Gitari çantaya koydu ve kalkti...eve gidecek, yemek yiyecek
parasi vardi... belki kirayi hala
veremeyecekti, bu ay...ama, hiç degilse düsürdügünü karsiliyordu bu
miktar... Derken yagmur basladi...Eve
daha çok var, diye geçirdi içinden.Ne zordu hayat!Yagmur altinda yürümeyi
severdi...ama yalnizken degil.Yalnizken,daha bi agir yagiyordu sanki
yagmur...Daha bir soguk... Eve
vardiginda, kusu öterek karsilamadi onu...sessizlik dolu ev, o an
ürpertti...kafesin yanina gittiginde, minik kusu kafesin tabaninda yatiyordu
iç kipirdamadan...öylece..."ölüm" dedi..."sürprizleri
seviyor" Islak giysilerini çikardi...kus gibi o da ölecekti, bu sefil
hayatta. Gitar çantasini açti, kalan
bozukluklari almak için.Arada beyaz bir kagit gördü...Açar açmaz, yazi
tanidik geldi...o beyaz ellerin yazdigi notu okurken, önce heyecanlandi,
sonra üzüldü...Notta:Demek hala bizim parçamizi çaliyorsun...ve yine çok
hüzünlü bir sekilde.Beraber aldigimiz kuslari hatirliyor musun?Bendeki bu
sabah öldü...ayriliga dayanamadi herhalde...ama, biz insaniz, dayanabiliriz
degilmi?Yarin gidiyorum bu sehirden...kendine iyi bak...hosçakal! Anladi o an, isledigi hatayi...ne kadar da
bencil olmustu bugüne kadar.O bu sehirdeydi...ve hiç aramamisti...o arar
diye.Simdi ayni sehirde bile olmayacaklardi.Gün batisini ayni anda
izleyemeyecek, ayni ortamda ayni havayi solumayacaklardi...ama, o da
affetmezdi ki...yoksa eder miydi?Dal rüzgari affeder, ama kirilmistir bir
kere, diye geçirdi içinden... Kapi
çaldi...ne de çok istedi o an icin, kapidakinin o olmasini...Bu nedenle
açmadi kapiyi...o umudu tasimak istedi hep içinde...sonra uykuya
daldi...uyanmamak üzere... |
Geri:: |
Ó2002