::Yasam
Kisadir::
|
Kimseye küsmedim, sitem de etmiyorum. Hesap sormak gibi bir kaygım da
yok.Daha yükseklere ulaşabilmek için terkettim bu
ağırlıkları. Daha
yapacak çok şey var, biliyorsunuz zaman beklemiyor. |
Yasam Kisadir "Yaşam kısadır; elindeki yaşamın
değerini anladığın süre daha kısa, anladığın
değeri yaşayabileceğin kaliteli süre çok daha
kısadır. Sitem, küsmek,
haddini bildirmek, hesap sormak; balonundaki safralardır; yükseklere,
çok yükseklere uçmanı engelleyen.
Otoyolda,arabanın çekik el freni; hayatını
doldurduğun cebindeki kocaman söküktür.
Bunca yaşanacak, öğrenecek, öğretecek,
üretecek,paylaşacak güzellik varken ve bunlara yetişebilmek için
yanıp tutuşurken;küçücük cebindeki kocaman söküktür... Yaşam,
emre amade olmayacak, lastik bir damga gibi her gün aynı işleri
yapmayacak, demirbaşa kayıtlı bir masada baş
sallayıp maaş almayacak, beş yaşında izlediğin
bir çizgi film kadar kısadır.
Kısa metrajlıdır gözlerinin önünden bir
çırpıda geçenler; kısa, kısacık yaşamın
sonlanırken..." Su
yolunda akar demiş eskiler.
Evet, su yolunda akıyor; bazen tepelerden aşağı
doğru çağlıyor.
Ardından bir ovada soluklanıyor yavaş yavaş. Kimi zaman güneşe
kaptırıyor umutlarını, kimi zamansa ayazlara kurban
oluyor beklentiler. Bazen bir bendin
ardında tutsak kalıyor varlığı; akacak bir yol
bulamıyor. Tek kaygı
varlığı korumak oluyor ve bu kaygı aksiyon dürtüsünün
ardında kaldığı gün su ne bendi dinliyor ne de
yokuşu. Denize ulaşma,
evrenle bütünleşme isteği kavuruyor her bir molekülü ve hayat devam
ediyor. Şu an çağlama
coşma zamanı değil zaman.
Belki ovalarda soluklanma, belki de bir bendin ardında
varlıkla yokluk arasında bir mücadele dönemi. Kim
bilebilir ki...? Kimseye
küsmedim, sitem de etmiyorum. Hesap
sormak gibi bir kaygım da yok.Daha yükseklere ulaşabilmek için
terkettim bu ağırlıkları. Daha yapacak çok şey var, biliyorsunuz zaman
beklemiyor. Burda bir çiçek soluyor,
ya da çiçekler... Sizce nedir,
hangisidir en güzel çiçek? Bence
meyveye dönmek için solanlarıdır.
Tanrı hepimize meyveye dönme şansı verir
inşallah. Şimdi meyveye
dönme, yeni çiçeklerin babası olma vakti... Solmak bir son değil,bir başlangıç
aslında. O zaman geçmişe
bir "elveda" değil, yeni bir güne "merhaba"
olmalı dudaklarımızdan dökülen... |
Geri:: |
Ó2002