::Birakin
Yasayayim Kendimi::
|
Uygunsuz
evliliğine katlanmayı beceremezken, yine onlara uygun yaşta
bir çocuk, belki de birçok çocuk yaratırsın... Eksikliğe
açan çiçeklerdir onlar... Tıpkı
bizim gibi... |
BIRAKIN YAŞAYAYIM KENDİMİ Daha
doğduğun ilk an senin için, seni sevecekler tarafından
hazırlanmış ilk çerçeveye yerleştirilir resmin... Önce
adını koyarlar belki ömrünce sevmeyeceğin... Falancanın
çocuğu olursun; uslu, cici ve sevimli... Seni eritip,
hazırladıkları ve adına terbiye dedikleri toplumsal
kalıplara dökerler... Yarattıkları
şekil bozulmasın, kalıcı olsun diye yüreklerinin bile en
soğuk yerinde saklarlar... Ellerinde
kocaman örs, kalıba sığamayıp taşan ruhunu,
farklılığını yok etmeye başlarlar... Her sen
olma çaban ihanetin, her isyanın felaketin olur. Senin için özenle seçtikleri okullara
gider, hayallerinde olmayan bir mesleğin bireyi olur
çıkarsın... Sevmediğin
iş, yüreğini koymadan ürettiklerin sadece sana acı vermekle kalmaz;
yapabileceğin en iyiden mahrum ve iyisini yapamadığın
işten mağdur birçok insan olur...
O güne
kadar öğrendiklerinin dayatmalarına uygun, bilinç altında
kabul göreceğine inandığın ve çoğunlukla özüne
uymayan birini sevmeye başlar, yani aslında sevdiğine
inandırıp kendini, uygun yaşta ve koşullarda
evlenirsin... Uygunsuz
evliliğine katlanmayı beceremezken, yine onlara uygun yaşta
bir çocuk, belki de birçok çocuk yaratırsın... Eksikliğe
açan çiçeklerdir onlar... Tıpkı
bizim gibi... Alışıp
da sunulan düzene devam edebilirsen ne ala!!! Ya alışamazsan???
Koparılan yaprakların yenilenmesi gibi tazelenince örselenen
yanların, derinlerden yukarı çırpmaya başlarsan
kurtarıp da zincirlerinden ellerini ayaklarını... Ve
alırsan sadece sen olamanın nefesini, başlarsın avaz avaz
bağırmaya "BIRAKIN YAŞAYAYIM KENDİMİ"..... |
Geri:: |
Ó2002