::Cevrenize
Bakin::
|
Siz de bir öğle yemeği tatilinde
etrafınızdaki güzelliklerin farkına varın.Çıplak
ayakla yürüyün ,Güneş batarken deniz kenarında
dolaşın,eve giderken bir koca külah dondurma alın. |
ÇEVRENİZE
BAKIN Yıllar önce bir
lisede,kocasını kalp krizinden kaybetmiş bir öğretmen
vardı.Kocasını kaybettikten bir hafta kadar sonra,iç
dünyasını öğrencileriyle paylaşmak
istemişti.Öğleden sonra,dersin bitmesine az bir zaman
kalmıştı ve sınıf penceresinden güneş içeriye
pırıl pırıl giriyordu.Öğretmen masasının
üzerindeki eşyaları bir köşeye ittikten sonra masanın
üzerine ilişti. Yüzünde zarif bir
yansımayla bir süre durakladı ve "Ders bitmeden önce dersle
ilgisi olmayan fakat çok önemli olduğuna inandığım bir
şeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.Hepimiz,dünyaya
öğrenmek,paylaşmak,sevmek,teşekkür etmek ve fedakarlık
etmek için geldik.Hiçbirimiz bu olağanüstü deneyimin ne zaman
biteceğini bilemeyiz.Bu güzellik her an elimizden alınabilir.Belki
de bu bize Allah'ın, her günümüzü en güzel şekilde
yaşamamız için gösterdiği bir yoldur."dedi. Gözleri yaşlarla
dolmuştu.Devam etti: "Şimdi hepinizin bana bir söz vermenizi
istiyorum.Şimdiden sonra okula gidip gelirken,güzel bir şeyin
farkına varın.Bu gözle göremeyeceğiniz bir şey
olabilir.Mesela bir koku olabilir.Bir evden yayılan taze
pişmiş bir ekmeğin kokusu,ya da yaprakları
kıpırdatan hoş bir meltemin sesi,ya da düşen bir sonbahar
yaprağına yansıyan bir sabah ışığı
olabilir.Lütfen bunlara dikkat edin ve bu şeylerin
varlığı için şükredin.Bu bazıları için çok
sıradan ,basmakalıp olabilir.Ama bunlar yaşamı dolduran
şeylerdir.Yaşamı,dünyayı sevmemiz için konulmuş
küçük şeylerdir bunlar.Şükretmemiz gereken
şeylerdir.Onları farketmenin önemini kavramalıyız.Bir gün
elimizden alınabilirler. Tüm sınıf
sessizce onu dinliyordu.Hepimiz kitaplarımızı sessizce
alıp sınıftan çıktık.O öğleden sonra eve
giderken tüm sömestr boyunca farkettiğimden daha çok şeyin
farkına vardım.Sık sık o öğretmeni ve bizim
üzerimizde bıraktığı etkiyi düşündüm.Ve çevremzde
fark etmemiz için bize yollanmış o şeyler için de
teşekkür ettim. Siz de bir öğle
yemeği tatilinde etrafınızdaki güzelliklerin farkına
varın.Çıplak ayakla yürüyün ,Güneş batarken deniz
kenarında dolaşın,eve giderken bir koca külah dondurma
alın.Çünkü yaşlanıyoruz ve unutmayalım ki
pişmanlık duyacağımız şeyler
yaptıklarımız değil yapamamış
olduklarımızdır. Çeviren
:Doğugül Kan |
Geri:: |
Ó2002