::ABD::
|
ABD, bununla da yetinmedi; başta
yandaşı İngiltere olmak üzere, dünyanın belli
başlı devletlerini de yanına alıyor! Onlardan asker, silah ve para
topluyor! ABD, bu savaşın
bitmeyeceğini söylüyor. |
ABD gümbürtüyü seçti! Gazetemizin
Dış Politika yazarı Mustafa Necati Özfatura abimiz, 70'li
senelerde; Sovyet İmparatorluğunun yıkılması
yakındır diye yazdığında, okuyanların hemen
hepsi, bıyık altından gülüyordu! Onlar
güldükçe, Necati abi yazdı.. Necati
Ağabeyin elbette bir bildiği vardı! Yoksa, insan; durduk yerde gülünç olmak ister miydi? Necati Ağabey, bu tespiti yaparken,
bir şeyin altını defaatle çiziyordu: Zulüm payidar olmaz. Zalimin hasmı bizzat Allahü
teâlâdır. Allah, zalime belli
bir mühlet verir ama, asla ihmal etmez!
Ve zalim, en güçlü olup, zulmünün daniskasını icra
ettiği an yıkılır! Tabii,
burada herkes bir hesap içinde; ve herkes bir yandan kendi hesabını
düşünürken diğer yandan da, başkalarının
düşüncelerinin, onların güç ve kudretlerinin hesabını
yapıyor. Nedense, bunların
hepsi; Seriul-hisap olan, gerçek hesap sahibini, yani Allahü teâlâyı
unutuyor! Bütün
insanlık, hiç ummadığı bir anda, bir de baktı ki;
koca Sovyet İmparatorluğu, hiçbir dış tazyik, baskı
ve savaş olmadan, kendi içinde çöküveriyor! Aynı
Mustafa Necati, aynı şeyleri şimdi de; ABD için
yazıyor. Ve, yine herkes gülüp
geçiyor! Ömrümüz olursa, son güleni
hep birlikte göreceğiz! Dünya
kurulalı beri, böyle bir savaşa şahit olmadı. Devletlerin savaşı; devletler
arası ve şimdiye kadar olduğu gibi, bilinen şekliyle
konvansiyonel silahların kullanılması biçiminde olur. İlk
defa; dünyanın en büyük gücü, görünmeyen düşmana karşı;
topuyla, tüfeğiyle, savaş gemileri ve füzelerle
donatılmış ağır bombardıman uçakları ile,
dünyanın en güçsüz, aç-biilaç ve yarı çıplak zavallı
Afgan milletinin üzerine çullandı!
Sözde hedef, bir kişi!
Böyle kepazelik olur mu? Onca
masum insanın kanı ve ahı yerde kalır mı
zannediyorsunuz? ABD,
bununla da yetinmedi; başta yandaşı İngiltere olmak
üzere, dünyanın belli başlı devletlerini de yanına
alıyor! Onlardan asker, silah ve
para topluyor! ABD, bu savaşın
bitmeyeceğini söylüyor. Biz, bu
filmin fragmanını Körfez Savaşında gördük! ABD, kendi mizansenleri için; Saddam,
Üsame ve Taliban gibi konu mankenleri seçiyor. Bunları palazlandırıp, çeşitli
yüzkarası eylemlere sevkediyor; ardından da, bunların
yaptıklarını bahane göstererek, Doğrucu Davutluğa
soyunuyor! Başta Suudi Arabistan
olmak üzere, Araplar hâlâ bedel ödüyor; daha ne kadar ödeyecekleri de belli
değil! ABD de,
tıpkı Sovyet Rusya gibi, çıkışını
tamamladı. Ama o, Sovyetlerin
aksine, inişe geçtiğini gördü.
Avrupada, Asyada ve dünyanın çeşitli yerlerinde
oluşturulan birliktelikler karşısında
tutunamayacağını anladı ve kendisine ekmek
kalmadığını görünce; kendince bu bitimsiz
savaşı başlattı! Bu gümbürtülü geliş,
sakın, kuğunun son ötüşü olmasın!
(Fuat BOL, Türkiye Gazetesi, 27 Kasım 2001 Salı) |
Geri:: |
Ó2002