::Bosanmak
Istiyorum::
|
Aklına rüya gelmişti, belki de sorun
buydu karısı onunla ilgilenmemesini ve kaybolan sevgileri için
kayıtsız kalmasından dolayı kızıyordu. Ona doğru bir hamle yapıp
kollarının arsına aldı "Seni ihmal ettiğim için
ve sevgimi sana dile getirmediğim için özür dilerim dedi." |
"
Ben boşanmak istiyorum...." Kapıyı çekip
çıktığında saat sabahın dördüydü. Gördüğü garip rüyaya kafası
bozulmuştu. Bir türlü anlam
veremiyordu. Rüyasında küçük bir
kız ona doğru koşuyor, yaklaştıkça büyüyor
karısı oluyor bir adım kaldığında elinde sakladığı
bıçağı çıkarıp tam kalbine saplıyordu. Telaş içinde kalktığı
için sonra ne olduğunu bilmiyordu.
Terlemişti atletini
değiştirip kendini dışarı attı. Sokaklar sakindi herkes derin uykuda
olmalıydı, birkaç yanan ışık gördü. Muhtemelen yaşlı insanlardır
diye düşündü. Annesini de
geceleri uyku tutmaz kalkardı.
Aklını hala gördüğü rüya kurcalıyordu. İlerdeki çocuk parkına gitti
bankın birine oturdu ve sigara yaktı. Bir müddet dumanın havadaki dansını seyrettikten
sonra rüya hakkında tabirler yapmaya başladı. İlk önce küçük çocuk; acaba
karısı hamilemiydi ve doğum sırasında çok
sevdiği karısı ölecekmiydi.
Ama karısı ölecekse niye ona bıçak
saplıyordu. İyice aklı
karışmıştı.
Daha önce de buna benzer aklını karıştıran
bir rüya görmüştü. Önem vermediği
rüyada arkadaşı ile deniz kenarına gitmişler
arkadaşı sahilde boş duran sandala binip ufka doğru
kaybolmuştu. Giderken de "
Dostum seninle paylaşmak istediğim o kadar çok şey var ki
" diye bağırmıştı. Ertesi gün arkadaşının ölüm haberini
almıştı. Sokakları temizleyen
araçların gürültüsüyle irkildi kendine geldi. Hava aydınlanmaya başlamıştı. Gözlerindeki arkadaşı için düşen
yaşları sildi. Bir sigara
daha yaktıktan sonra sabah ayazında üşümüş bir
şekilde kollarını ovuşturmaya başladı. Birkaç kuşun ilerden öttüğünü
duydu. Sabah oluyordu, zamanın
nasıl geçtiğini anlamamıştı. Mahallelerindeki fırına
doğru yürümeye başladı.
Çocukluğu ve gençliği bu mahallede geçmişti. Arkadaşıyla da sokak
aralarında yapılan şu herkesin zamanın en iyi futbolcularının
olduğu karşılaşmalarda
tanışmıştı.
Daha sonra yandaki apartmana taşınmalarıyla daha da
yakınlaşmıştı.
Aynı okullara gitmişler hatta aynı üniversitenin
farklı bölümlerinde okumuşlardı. Öldüğünde yıkılmıştı. Lisedeyken beraber ders
çalışırlar sabaha karşıda, doğru
fırına gider sıcak ekmeklerden alır kahvaltıya kadar
açlıklarını bastırırlardı. Ekmeği aldı
ucundan küçük bir parça kopartıp ağzına attı. Evin yolunu tutarken şafak sökmeye
etraf aydınlanmaya başlamıştı. Yolda birkaç araba gördü, her halde
işlerine gidiyorlar, diye düşündü.
Sokaklarının başına geldiğinde üst katta
oturan emekli öğretmeni gördü.
Emekli olduktan sonra eğlence olsun ve
yalnızlığını gidersin diye köpek
almıştı. Onu sabah
yürüyüşüne bu kadar erken çıkardığını bilmiyordu. Gözleriyle selamlaştılar; ama
öğretmenin gözlerinde hayırdır bu saatte dermiş gibi bir
ifade vardı. Gülümsedi,
ekmeği gösterdi. Sokak
kapısını sessizce açtı, kimseyi rahatsız etmek
istemiyordu. Evin
kapısını açtığında salonda oturan birinin olduğunu
hissetti. Karısı abajurun
ışığı altında oturmuş ona hayretle
bakıyordu. "Neredeydin,
nereye gittin?"sorularını duymadan elindeki ekmeği
gösterdi. Sonra karısına
doğru yürüdü. İçinde garip
bir ürperti ve telaş vardı. Oturduğu
koltuğun yanına geldiğinde yere oturdu ve
başını karısının dizlerine dayadı. Uzun çalışma saatleri ve yorgun
geçen hafta sonlarında onunla ilgilenemediğini düşündü. Sonra aklına ona uzun zamandır
"Seni seviyorum" demediği geldi. Başını kaldırıp gözlerinin içine
baktı ve ona ilk kez dediği zamanki gibi garip bir heyecanla
sevgisini söyledi. Karısı
bu garip elektriği biraz garipseyerek karşıladı. Saçlarının arasında elini
şöyle bir gezdirdikten sonra bu sevgiye karşılık
verdi. İlk defa bu kadar erken
kahvaltı yapmak için hazırlığa başladılar. Pek konuşmuyorlardı sadece
birbirlerine bakıp gülümsüyorlardı. Aklına rüya
gelmişti, belki de sorun buydu karısı onunla ilgilenmemesini
ve kaybolan sevgileri için kayıtsız kalmasından dolayı
kızıyordu. Ona doğru
bir hamle yapıp kollarının arsına aldı "Seni
ihmal ettiğim için ve sevgimi sana dile getirmediğim için özür
dilerim dedi." Uzun bir süre böyle sarılıp kaldılar. Sonra karısının yüzünde
nedeni belirsiz bir acıma belirdi, kendinden uzaklaştırarak; " Ben boşanmak
istiyorum...." |
Geri:: |
Ó2002