::Turkler
Hakkinda::
|
Siz kolektif yasamayi sevmeyen, kiskanc
insanlarsiniz, bu da takim halinde calismaniza engel olmaktadir. Bence bu sizin gibi iyi insanlarin
ilerlemesini geciktiren, en buyuk faktordur.
|
Turkler Hakkinda Gercekler 1950'de TCDD'de acilan
"management" (isletme) kurslarini yoneten
uzmanlarin Baskani Taliafero'nun bir konusmasindan: "Turk'lere nasil
olunecegini kimse ogretemez.Onu cok iyi bilirler, yalniz bu dunya yasamak
icindir ve insanlarin iyi yasayabilme sanatini da bilmeleri gerekir. Dunyada her ulusun iyi ve
kotu taraflarida vardir. Ornegin biz
Amerika'lilar, hosgoruyu seven insanlariz, insanlara iyilik etmesini
severiz. Iyilik etmesini ve
gerekirse insanlara yardim etmesini de severiz. Fakat bir kotu tarafimiz,
her seyi para ile olcmemiz ona cok deger vermemizdir. Ingilizler cok degerli
devlet adami yetistirirler, bunu en sikisik zamanlarda
gosterebilmislerdir.
Disraeli,Churchill v.s. Bence
kusurlari,bir parca fazlasiyla kendilerini begenirler ve baskalarina yukardan
bakarlar. Fransizlara gelince cok
guzel dilleri vardir. Edebiyatta en
ileri uluslardandir. Sanatta da
oyle. Bir defa Paris'e giden bunu
bilir. Fakat maalesef sozlerine pek
guvenilmez. Siz Turklere gelince, iki
yillik "isletme" kurslarinda tanidigima gore, bonkor, merhametli,
kendi yiyecek ekmegini bile bir baskasina seve seve verebilen, yolda
otomobilinin benzini biten, ayni zamanda parasiz kalan yabancilara, hicbir
cikar beklemeden benzin deposunu dolduran insanlarsiniz. Kore savasi ne kadar cesur oldugunuzu da
Dunya'ya kanitlamistir. Yalniz benim
acizane gorusume gore sizin genellikle bir kusurunuz var. Maalesef bunun sebebini kesin olarak arastirmaya
imkan bulamadim. Siz kolektif
yasamayi sevmeyen, kiskanc insanlarsiniz, bu da takim halinde calismaniza
engel olmaktadir. Bence bu sizin gibi
iyi insanlarin ilerlemesini geciktiren, en buyuk faktordur. Taliafero |
Geri:: |
Ó2002