::Bir
Siir Yazacaktin Bana::
|
Bir
şiir yaz bana, bir dilek tut.
Bir bildiğim olsun yaşamak için ki hazanda
yaprağın toprağa düşüşü gibi acı çekmeden
öleyim. Kovulduğum yer
huzurluydu, canım yanmasın. |
Bir Siir Yazacaktin Bana Bir dilek tutup veda sözü vermiştin. Bir şiir yazacaktın benim için, hala
yazmadın. Elimdeki ekmek
taş oldu, aydınlanmadı yüzüm.
Ben kimsenin bilmediği bir yerden, herkesin bildiği bir
sebeple kovuldum. Sen bilirsin,
yanımdaydın. Bu yüzden, içinden
gemiler gitmeyen adamın, derya olduğuna asla inanmam. Acıya ve gerekli olduğuna
alışamadığım da bundan. Ama ihtiyacımı sen bilirsin, aslımı sen,
kovulurken yanımdaydın. Sen
yazarsan inanırım. Kendim
düşünürsem ayaklarıma, yürürsem aklıma zincir vururlar, böyle
olmasın. Bir şiir yaz bana, bir dilek tut. Demir parmaklıkların arkasında, loş,
rutubetli de olsa bir yerlerde, bir mum yansın benim için. Elimdeki ekmek taş olmasın,
hüzün akmasın gözümden, aydınlık olsun yüzüm. Yağmur bardaktan boşalsın
illa yağacaksa. Yalnız
seyredilir o zaman ki suçu ben de kalmasın. Bir dilek tut, bahar gelsin ki sen gel baharla birlikte
aklıma. Bir şiir yaz
bana. Alsın götürsün beni,
artık aklımdasın.
Başka yerlere, daha başka yerlere. Hala hercai, hala lale, hala gül olsun. Su olsun, yeşil olsun yemyeşil,
sen ol. Bir şiir yaz bana, bir dilek tut. Bir bildiğim olsun yaşamak için ki hazanda
yaprağın toprağa düşüşü gibi acı çekmeden
öleyim. Kovulduğum yer
huzurluydu, canım yanmasın. Bir dilek tut, bir şiir yaz bana. Al hayatımı yaz.
Yaz ki bir oyun bozan olmadığım, oyunun bozuk
olduğu anlaşılsın.
Bir yerlerde hep bir mum yansın benim için. Bir dilek tut, bir şiir yaz
bana. |
Geri:: |
Ó2002