::Otorite Dersi::

 

 

 

 

Lütfen bir sabah çocugunuzun okuluna siz de gidin.  Bas-bariton otorite dersini izleyin.  Ondan sonra da oturup düsünün. 

Bas-bariton otorite dersi

 

Dikkaaat...  Hazir ooggggll! 

 

Her sabah bu talimatlari alsaniz ne yaparsiniz? 

 

Aslinda yillar önce hep beraber almistik.  Bugünkü "otoriteye bagli, yaraticiliktan uzak, kendine güvensiz, üretmeyip tüketen" toplumu olusturduk.  Simdi de çocuklarimiz her sabah "egitime-ögretime" baslamadan önce "otorite derslerini" aliyor.  Müdürler çogunlukla erkek.  En bas-bariton sesleriyle yaslari 6-13 arasinda degisen çocuklara haykiriyorlar.  "Erken askerlik" dönemini yasayan "minikler" otoritenin anlamini böylece ögreniyor.  Evde alamadiklari "terbiyeyi" okulda almaya basliyorlar.  Hizaya girmeyenler "yaniyor".  Bas-bariton ses herkesin içinde o çocuga yöneliyor ve bu kez "Evlaaaaddiiiimmm" diye gümbürdüyor.  Elinde sesi sonuna kadar açilmis mikrofonu var.  Adeta silah.  Dönüyor ve bu kez söyle gürlüyor: "Ben size hizaya girin demedim miiiiii?" Çocuklarimiz her sabah aldiklari "otorite" dersinin ardindan derse basliyor.  Tirsip sindikten sonra beyinlerini "lazim oldugunda kullanilmak üzere" sakliyorlar.  Çocuk büyüyor, evleniyor ve "gayri ihtiyari" esini hizaya sokmaya çalisiyor.  Yönetici oluyor, çalisanlari "bas-bariton" yönetiyor.  Politikaci oluyor, "otorite" derslerini destekliyor, fikrini söylemek isteyenler kafalarinda "bas-bariton cop" seslerini duyuyor. 

 

Lütfen bir sabah çocugunuzun okuluna siz de gidin.  Bas-bariton otorite dersini izleyin.  Ondan sonra da oturup düsünün.  Gelecegi emanet edecegimiz küçüklerin bizim gibi "egitim" almalarini istiyor muyuz? 

 

Mine KILIÇ

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

Ó2002

Hosted by www.Geocities.ws

1