::Zincirleme
Reaksiyon::
|
"Nasılsınız sevgili patronum" deyin. Belki de bu kafasındaki yeni yatırım projesini hayata geçirmesinde önayak olup, onu yüreklendire-cektir. |
Zincirleme Reaksiyon "Yüzünüzdeki
gülümseme kalbinizin evde olduğunu gösteren ışıklı
bir penceredir." Pek
çok sıkıntı içinde yaşadığımız
şu günlerde, daha bir asık suratlı olup,yaşamdan zevk
almaz duruma geldik neredeyse...
Koşullar bizleri gerçekten zorluyor. Kazanacağımız ekmek parasından başka
bir şey düşünemez olduk çoğumuz. Ancak unuttuğumuz nokta güzel bir gülümsemenin, içten bir
merhabanın parayla satılmadığı... Bunu almak ya da vermek için hiçbir çabaya
gerek olmadığı... Güzel
bir gülümseme bize pek çok sıkıntımızı
atlamamızda faydalı olacak, moralman destek kazandıracak
yegane değerlerden biri.
Günümüzü aydınlatacak ışıl ışıl
yüzler, bize ha gayret dedirtecek merhaba sözleri... Bunlara ihtiyacımız var. Zorluklar aşılır, yeter ki
umudumuzu, sevgimizi kaybetmeyelim.
Yüreğimizin pencerelerini kapatmayalım birbirimize. Yarın
patronunuza şöyle bir gülümseyin; "Nasılsınız
sevgili patronum" deyin. Belki
de bu kafasındaki yeni yatırım projesini hayata geçirmesinde
önayak olup, onu yüreklendirecektir. Öğretmeninize;
"Bugün ne kadar hoş görünüyorsunuz" deyin, gülümseyin. Ekonomik
zorluklarla bunalmış öğretmeniniz daha bir dirençle mücadele
edecek belki de yaşamla. Komşunuza
"Merhaba Ali Bey", deyin,gülümseyin. Yalnız olmadığını düşünüp için için
sevinecek belki de... Bir
sokak çocuğuna gülümseyin.
Sevgiyi, şefkati öğrenecek belki böylece... Sevgilinize
gülümseyin. Ne kadar değerli
olduğunu hissedecek belki de... Eşinize
gülümseyin. Çabalarının
boş olmadığını hissedecek belki de... Annenize,babanıza,
çocuğunuza, tanımadıklarınıza bile gülümseyin... Sizin
bir gülümsemenizle zincirleme gülümsemeler reaksiyonu oluşacak. Sokakta
asık suratlı insanların sayısı azalacak. Kimbilir pırıl pırıl
doğan güneş bile eşlik edecek sayısı giderek artan gülen
yüzlere.... Herşey daha güzel
görünecek gözümüze... Elele, umutla
bakacağız aydınlık günlere... Böylesine
kolay, böylesine ucuz ama böylesine değerli gülücüklerimizi,
merhabalarımızı esirgemeyelim birbirimizden... Nasıl
yapılacağını mı unuttunuz? Dinleyin o zaman... Yüzünüzü
esnek bırakın, sıkmayın canım o dişlerinizi
artık!
Dudaklarınızı hafifçe yana doğru çekin... Oldu işte... Bu kadar basit! Aman
bozmayın. Hatta mümkünse
geceleri bile böyle uyuyun... Ne
kadar kolay değil mi? Yüzünüzden
gülücüklerin,kalbinizden umudun eksilmemesi dileğiyle.... |
Geri:: |
Ó2002