::Yasamak::
|
O
zavallı yüze
eğildim,
çok
korkunç
bir
şeydi. Ama öptüm onu... |
"İnsanın
kendi dışında umut araması yanlış bence. Eviniz, bir gün taze ekmek kokabilir, bir
başka gün duman ve kan. Bir gün,
bahçıvan parmağını kestiği için
bayılabilirsiniz; bir hafta sonra metroda bombalanmış
çocukların cesetlerine basabilirsiniz.
Gerçek buysa, ne umudumuz olabilir ki? Savaşın
sonların adoğru ölmeye çalıştım. Her gece aynı düşü görüyordum. Sonunda uyumaktan
korkar oldum ve hastalandım. Bir
çocuğumun olduğunu görüyordum düşümde. Düşte bile, çocuğun benim
yaşamım olduğunu seziyordum. Çocuk, geri
zekalıydı. Kaçıyordum
ondan. Ama o, eteklerime tutunarak
kucağıma tırmanıp duruyordu. Sonunda onu, onda bana ait olan şeyi öpebilirsem yeniden
uyuyabileceğimi düşündüm. O
zavallı yüze eğildim, çok korkunç bir şeydi. Ama öptüm onu... SANIRIM,
İNSANIN ENİNDE SONUNDA KENDİ YAŞAMINI KOLLARINA ALARAK
ÖPMESİ GEREKİYOR!..." Sevmek, Yaşamak ve Öğrenmek Leo Buscaglia |
Geri:: |
Ó2002