::Tuz::
|
"Ama bir tutam tuzun köye ne zararı olabilir ki?" |
Bir akşam dostlarını akşam
yemeğine çağırıp onlara yumuşacık bir et kızartmak
istemiş Ahap. Ama birden tuzu
kalmadığını fark etmiş. Oğlunu yanına çağırmış. "Köye git de tuz al. Ama gerçek bedelini öde.
Ne daha az ne de daha fazla." Oğlu şaşırmış. "Fazla ödememem gerektiğini anlıyorum
baba, ama pazarlık edebileceksem neden paradan biraz tasarruf etmeyeyim
ki?" "Büyük kentlerde böyle yapabilirsin. Ama bizimki gibi bir köyde bu çok çirkin
bir şey olur." Oğlan başka soru sormayıp
gitmiş. Bu konuşmaya
tanık olan konuklar oğlanın tuzu neden daha ucuza
almaması gerektiğini öğrenmek istemişler; Ahap da bunun
üzerine; "Tuzu ucuza satanın acilen paraya
ihtiyacı var demektir," demiş. "Bu durumdan yararlanan kişi, bir şey üretmek
için alnından ter akıtarak çalışmış olan adama
saygısızlık etmiş olur." "Ama bir tutam tuzun köye ne zararı
olabilir ki?" "Dünya kurulduğunda haksızlık da
bir tutamdı. Ama her yeni
kuşak, ne önemi olur diye düşünerek biraz biraz üstüne ekledi,
görün bakın şimdi ne durumdayız." -Paulo Coelho "Şeytan ve Genç
Kadın" Can Yayınları, Ekim 2001 |
Geri:: |
Ó2002