::Tuz::

 

 

 

 

"Ama bir tutam tuzun köye ne zararı olabilir ki?"

Bir akşam dostlarını akşam yemeğine çağırıp

onlara yumuşacık bir et kızartmak istemiş Ahap.  Ama birden tuzu kalmadığını fark etmiş.  Oğlunu yanına çağırmış. 

 

"Köye git de tuz al.  Ama gerçek bedelini öde.  Ne daha az ne de daha fazla."

 

Oğlu şaşırmış. 

 

"Fazla ödememem gerektiğini anlıyorum baba, ama pazarlık edebileceksem neden paradan biraz tasarruf etmeyeyim ki?"

 

"Büyük kentlerde böyle yapabilirsin.  Ama bizimki gibi bir köyde bu çok çirkin bir şey olur."

 

Oğlan başka soru sormayıp gitmiş.  Bu konuşmaya tanık olan konuklar oğlanın tuzu neden daha ucuza almaması gerektiğini öğrenmek istemişler; Ahap da bunun üzerine;

 

"Tuzu ucuza satanın acilen paraya ihtiyacı var demektir," demiş.  "Bu durumdan yararlanan kişi, bir şey üretmek için alnından ter akıtarak çalışmış olan adama saygısızlık etmiş olur."

 

"Ama bir tutam tuzun köye ne zararı olabilir ki?"

 

"Dünya kurulduğunda haksızlık da bir tutamdı.  Ama her yeni kuşak, ne önemi olur diye düşünerek biraz biraz üstüne ekledi, görün bakın şimdi ne durumdayız."

 

-Paulo Coelho "Şeytan ve Genç Kadın" Can Yayınları, Ekim 2001

 

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

Ó2002

Hosted by www.Geocities.ws

1