::Sevdaya
Dair::
|
Yasamimin baharinda dostlarim oldu uçurumun kenarinda beni
bekleyen. Hiç elimi birakmayacak
sandigim kimsesiz sevdalarim, asklarim oldu adi hiç bilinmeyen. |
Sevdaya dair... Bu gizemli dünyanin aydinlanmamis
sabahlarinda hayallerim, umutlarim, yarinlarim vardi benim. En zor animda beni ayakta tutan ümitlerim
duygusal düsüncelerim vardi. Herhangi bir sokaktan, köse basindan, bir
parkin çiçekleri arasindan çika gelen ve hiç gitmeyecek, bitmeyecek, beni
birakmayacak aydinliklarim, baharim, bahar dallarim, saf duygularim, zamana
kafa tutan yarinlarim vardi..... Yasamimin baharinda dostlarim oldu uçurumun
kenarinda beni bekleyen. Hiç elimi
birakmayacak sandigim kimsesiz sevdalarim, asklarim oldu adi hiç bilinmeyen. Tükenmez sandigim kuvvetim, mücadeleci
ruhum vardi. Hiç aglamayan gözlerim, gülen bir yüzüm
vardi. Güllerim oldu gönül bahçemde
hiç solmayacak sandigim. Baharda dogdum. Ben serin rüzgarlari, yagmur damlalarini bir sari yapragi, bir
solan gülü, bir ölü martiyi güz sandim.
Kus civiltilari ile büyümüsüm.
Düs bahçemde hep hülyali, renkli, sirin mi sirin anlatilmaz duygularin
sarhoslugunda rüyalar görmüsüm en tatlilarindan. Her çarptigim kaya aslinda gül daliymis. Her yasadigim olay anlik bir kapiymis. Yeni dünyalara açilan. Kapilarimin hiç sonu gelmez sanmistim. Uçurumlari görmem kirlar bittiginde, hazan
geldiginde oldu. Saskin gözlerim
daldi en dibine boslugun. Bitmez
sandigim yollarin da sonu varmis anladim. Belki her karli dagin ardinda bir ev
vardir. Günesin belki her akan
yasinda yeni bir umut vardir. Belki
umut vardir aydinlik yarinlarin sabahlarinda... Bilinmez ki... Gizemli dünyamin yarinlarinda anlatilmaz
duygu ortaminda; düsüncelerimin paylasilmaz çikmazinda; çaresizligimle
yasamdan tat almaya çalisiyorum.
Belki zaman dinmeyen sizilarimin ilaci olabilir. Ama beklenmedik dermansiz duygular bir
kahir mektubu gibi haberlerini beynime siralamakta. Gecenin karanliklarinda yok olan duygularimi aramanin beni
perisan ettigini söyleyebilirim.
Yarinlarimin dünden iyi olacagini söylemek; kurumus bir çiçegi
yasatmaya benziyor... Yalanci
yüzlerin, sahte yüreklerin, çakisik dudaklarin benligimdeki sihir dolu
mantiksal ifadelerine kanarak hayatimin pembe hayallerine gem vurarak;
duygularimi sana esir ettim. Sen ey yaramaz, sen ey laftan anlamaz sen
vurdum duymaz ifadelerinle beni anlamdasliktan uzak bir dünyada yalniz
birakan duygusuz insan, ne de anlasilmaz bir gizem dolu davranislarin
var. Seni asla anlayamiyorum. Bir aksam ansizin, habersizce yillarin
ardindan çikarak davetsiz misafirim oldun.
Duygusal yasantimin sahillerinde hazan dalgalari gibi hunharca ve
anlamsizca kalbimi benim iradem disinda sahiplendin. Savunmasiz ve biçare kalbimle senin bu
sinsi planlarina maalesef karsilik verecek gücü kendimde bulamadan, devin
karincayi ezmesi misali, sana maglûp oldum Sanma ki sana karsilik verecek
gücüm var, sanma ki bahçelerine ilkbahar yagmurlari gibi yagacak suyum var. Çaresiz iliman gönül ummanlarinda beni
bogmana da ses çikaracak degilim.
Zaten ben sana yillar önce maglûp olmusum. Yenilmisim senin düsüncelerinin anlamsiz tavirlarina. Yenilmisim bir verip iki almana. Kisaca ben sana bu dünyada maglûp
olmusum. Ey yillarin eskitemedigi
sevdam; bir bebek kadar saf, bir su kadar durgun ve bir gül kadar taze
sevgimle senin esirin olmusum. SANMA KI SEN KIZGIN ÇÖLDE YAGAN BIR YAGMURSUN, SANMA KI SEN DAL ÜSTÜNDE AÇAN BIR ÇIÇEKSIN; SEN SADECE KALBIMDE YANAN BIR ATESSIN.... |
Geri:: |
Ó2001