::Secen
Secilen::
|
Bir kere daha anladim ki
hicbir sey gorundugu gibi degil. Kuskularim gercek oldu. Iliskileri bir sure sonra
bozuldu. Ama daha bizim haberimiz
yok olandan bitenden. Bir keyifsizlik
hissediliyor sadece. |
Secen Secilen "Bir
arkadasim var benim, siki bir adam.
Uuuuf acayip isler hallediyor. Acayip
iliskileri var. Tanimadigi kimse
yok. Butun sosyal cevrelerde
aktif. Yakisikli da. Millet kiskancliktan tirnaklarini yiyor,
birlikte oldugu kadinlara ic gecirerek, imrenerek bakiyor. Oyleee
bir adam iste. Sirket
gibi. Marka
marka..... Yeni
bir kizla iliskisi vardi. Kizla
da ben tanistirmistim. Salagim
iste. Meger
kiz bin yildir adami bilirmis, takip edermis, olurmu de punduna getirip
tanisamazmis.... Paldir
kuldur bir iliskinin icinde buldular kendilerini. Bir
romantizm, bir romantizm. Her
yerde alt alta, ust usteler. Birbirlerinin
gozlerinin icine bakiyorlar. Icimde
bir kusku, acaba bizimki bu kizin canini acitir mi? Onu istemeden kirar mi diye. Cunku
kiz masum, adam cok kurt ve cok populer. Otomatikman,
ya kadinlar cocugun pesini birakmaz da, bizim yakisikli onlarin pesinden
giderse diye dusunuyorum. Ya da
kizdan sikilirsa. Kiz
onu kesmezse? O zaman ne olacak? Adam
yoluna devam edecek, kiz uzulmus olacak. Icimden
niye bulastim ki boyle islere diyorum. Bir
kere daha anladim ki hicbir sey gorundugu gibi degil. Kuskularim
gercek oldu. Iliskileri
bir sure sonra bozuldu. Ama
daha bizim haberimiz yok olandan bitenden. Bir
keyifsizlik hissediliyor sadece. Ne
olup bittigini arastirmaya firsat kalmadan, bir gun cikip geliyor ve diyor
ki: Itiraf
ediyorum kelege geldim. ·
Kiz adami terk etmis. ·
· Bizimki pisikologa gitmis. Psikolog
da demis ki: SEN
ILISKILERINDE SECILENSIN. O YUZDEN
BASINA BUNLAR GELIYOR. Dusunmeye
basladim ne demek istiyor diye. Cok
basit gibi duruyor ama aslinda agir laf.
Secen olmak baska bir sey, secilen olmak baska. O kucuk kiz bilmem kac yildir adami
kafasinda kurmus, tasarlamis, planlamis yani secmis. Bizimki ise, disaridan bakildiginda cakal
gibi duruyor ama aslinda sadece bir kurban, yani secilen. Gorunusunun
aksine kucuk bir oglan cocugu oturuyor icinde ve hep sevilmek istiyor. Oysa her gelen onun ambalajina
takiliyor. Ismi biliniyor ya,
etrafinda bir parilti, bir hale var ya, millet onu bir A.S. gibi algiliyor. Ama butun bu caf cafli goruntunun arkasinda basit bir gercek
var, o SECEN degil, SECILEN. O yuzden
kelege gelmesi son derece normal. Secilen
olmak ve sevilmeyi istemek..... Farkindaysaniz
iki fiil de pasif. Ve
bunun hayatta aktif olmakla bir alakasi yok.
Hayatta etkin biri bile olsan, duygusal iliskilerinde pasif konuma
gectigin anda kelege gelebiliyorsun, kolaylikla terk edilebiliyorsun. Cunku secenin seni ne kadar bir sure icin
sectigini bilebilmen mumkun degil.
Secen, iliskide aktif olan, seni sectigi gibi bir sure sonra bir
baskasini da secebilir. Hayatta
secebilenler ve secilmekten baska caresi olmayanlar gibi bir bolunme var ne
yazık ki. Bu
soruyu aslinda hepimiz sik sik sorariz.
Sevmek mi onemli, sevilmek mi diye.
Aslinda secen misin secilen mi? den
hicbir farki yok. Nedense
hepimizi bastan cikartan fiil sevilmek gibi durur. Hepimiz sevilmek isteriz.
Butun bosluklarimizi onunla kapatacagimizi dusunuruz. Bir
baskasinin bizi ne kadar cok sevdigiyle. Hep
oyle ogutlenir, seni cok seven bir adamla evlen denir. Herkesin
beyni sevilmek gerektigiyle yikanir. Sevilmeyi
basarabiliyorsan, mutlu olursun gibi bir sonuc cikar ortaya. Psikologun
bizim adama sordugu soruda aslinda baska bir gercek gizli: SECEN
MISIN SECILEN MI? Sen
secilensen, seni sen oldugun icin secmeyebilirler. Her
zaman boyle birsey olacak diye bir kural yok, ama eger senin disindaki
ozellikler nedeniyle secilmissen, iste sen gittin. Parmak kadar kiz seni elinde oynatir. Bizim adam yasadigi deneyimden ve psikologun agir lafindan
sonra donup butun iliskilerine bakiyor ve ne goruyor? Simdiye kadar butun iliskilerinde o
secilen. Hepsi adamin baska bir
seyinin pesine dusmus. Ve
sonuc tabii ki hepsinde husran. Hepsinde
kelege gelmis." 21 Temmuz 2001 Ayse Arman |
Geri:: |
Ó2001