::Secen Secilen::

 

 

 

 

Bir kere daha anladim ki hicbir sey gorundugu gibi degil.

Kuskularim gercek oldu.

Iliskileri bir sure sonra bozuldu.

Ama daha bizim haberimiz yok olandan bitenden.

Bir keyifsizlik hissediliyor sadece.

 

Secen Secilen

 

"Bir arkadasim var benim, siki bir adam.  Uuuuf acayip isler hallediyor.

Acayip iliskileri var.  Tanimadigi kimse yok.  Butun sosyal cevrelerde aktif.  Yakisikli da.  Millet kiskancliktan tirnaklarini yiyor, birlikte oldugu kadinlara ic gecirerek, imrenerek bakiyor.

Oyleee bir adam iste.

Sirket gibi.

Marka marka.....

 

Yeni bir kizla iliskisi vardi.

Kizla da ben tanistirmistim.

Salagim iste.

Meger kiz bin yildir adami bilirmis, takip edermis, olurmu de punduna getirip tanisamazmis....

Paldir kuldur bir iliskinin icinde buldular kendilerini.

Bir romantizm, bir romantizm.

Her yerde alt alta, ust usteler.

Birbirlerinin gozlerinin icine bakiyorlar.

 

Icimde bir kusku, acaba bizimki bu kizin canini acitir mi?  Onu istemeden kirar mi diye.

Cunku kiz masum, adam cok kurt ve cok populer.

Otomatikman, ya kadinlar cocugun pesini birakmaz da, bizim yakisikli onlarin pesinden giderse diye dusunuyorum.  Ya da kizdan sikilirsa.

Kiz onu kesmezse?  O zaman ne olacak?

Adam yoluna devam edecek, kiz uzulmus olacak.

Icimden niye bulastim ki boyle islere diyorum.

 

Bir kere daha anladim ki hicbir sey gorundugu gibi degil.

Kuskularim gercek oldu.

Iliskileri bir sure sonra bozuldu.

Ama daha bizim haberimiz yok olandan bitenden.

Bir keyifsizlik hissediliyor sadece.

Ne olup bittigini arastirmaya firsat kalmadan, bir gun cikip geliyor ve diyor ki:

Itiraf ediyorum kelege geldim.

· Kiz adami terk etmis.

· · Bizimki pisikologa gitmis.  Psikolog da demis ki:

SEN ILISKILERINDE SECILENSIN.  O

YUZDEN BASINA BUNLAR GELIYOR.

Dusunmeye basladim ne demek istiyor diye.  Cok basit gibi duruyor ama aslinda agir laf.  Secen olmak baska bir sey, secilen olmak baska.  O kucuk kiz bilmem kac yildir adami kafasinda kurmus, tasarlamis, planlamis yani secmis.  Bizimki ise, disaridan bakildiginda cakal gibi duruyor ama aslinda sadece bir kurban, yani secilen.

Gorunusunun aksine kucuk bir oglan cocugu oturuyor icinde ve hep sevilmek istiyor.  Oysa her gelen onun ambalajina takiliyor.  Ismi biliniyor ya, etrafinda bir parilti, bir hale var ya, millet onu bir A.S.  gibi algiliyor.  Ama butun bu caf cafli goruntunun arkasinda basit bir gercek var, o SECEN degil, SECILEN.  O yuzden kelege gelmesi son derece normal.

 

Secilen olmak ve sevilmeyi istemek.....

Farkindaysaniz iki fiil de pasif.

Ve bunun hayatta aktif olmakla bir alakasi yok.  Hayatta etkin biri bile olsan, duygusal iliskilerinde pasif konuma gectigin anda kelege gelebiliyorsun, kolaylikla terk edilebiliyorsun.  Cunku secenin seni ne kadar bir sure icin sectigini bilebilmen mumkun degil.  Secen, iliskide aktif olan, seni sectigi gibi bir sure sonra bir baskasini da secebilir.

Hayatta secebilenler ve secilmekten baska caresi olmayanlar gibi bir bolunme var ne yazık ki.

 

Bu soruyu aslinda hepimiz sik sik sorariz.  Sevmek mi onemli, sevilmek mi diye.  Aslinda secen misin secilen mi?

den hicbir farki yok.

Nedense hepimizi bastan cikartan fiil sevilmek gibi durur.  Hepimiz sevilmek isteriz.  Butun bosluklarimizi onunla kapatacagimizi dusunuruz.

Bir baskasinin bizi ne kadar cok sevdigiyle.

Hep oyle ogutlenir, seni cok seven bir adamla evlen denir.

Herkesin beyni sevilmek gerektigiyle yikanir.

Sevilmeyi basarabiliyorsan, mutlu olursun gibi bir sonuc cikar ortaya.

Psikologun bizim adama sordugu soruda aslinda baska bir gercek gizli:

SECEN MISIN SECILEN MI?

Sen secilensen, seni sen oldugun icin secmeyebilirler.

Her zaman boyle birsey olacak diye bir kural yok, ama eger senin disindaki ozellikler nedeniyle secilmissen, iste sen gittin.  Parmak kadar kiz seni elinde oynatir.  Bizim adam yasadigi deneyimden ve psikologun agir lafindan sonra donup butun iliskilerine bakiyor ve ne goruyor?  Simdiye kadar butun iliskilerinde o secilen.  Hepsi adamin baska bir seyinin pesine dusmus.

Ve sonuc tabii ki hepsinde husran.

Hepsinde kelege gelmis."

 

 

 

21 Temmuz 2001 Ayse Arman

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1