::Mutluluk::
|
Bunlari düsünmek algilamak imkansizdir. Basimizdan geçen her olayda hayatin karsimiza çikardigi her
nesne ve sahsiyette derinliklerde ki incelikleri bakarak aramak gerekir. |
Kesin olarak insanlari anlamasi zor. Tanimak kolay ama anlamak..... Görmek ve bakmak arasinda ki fark nedir
bilir misiniz? Görmek ve bakmak iki
kesisen yol ama birbirlerine çok uzak iki kavram. Bir seyi görürsünüz ama bakmazsaniz onun ne oldugu kavramina,
incelikleri, özelliklerine kabil olamazsiniz. Bu bir nesnelligi görmek ve bakmak açisinda anlasilabilir ama
günlük yasantida da basimizdan geçen her olayda önem özelligini yitirmez. Bir yolda gidersiniz; yaya veya
araçla!!! Görürsünüz o an için ama beyninizle
birlikte algilamazsaniz, bir deger elde edemezsiniz. Çogumuzun basindan geçmistir. Vitrinde duran bir kazagin rengini mavi
görür sonra kirmizi oldugunu baskalarindan duyabiliriz."Ben onu kirmizi
biliyordum" deriz.
Bunlari düsünmek algilamak imkansizdir. Basimizdan geçen her olayda hayatin karsimiza çikardigi her
nesne ve sahsiyette derinliklerde ki incelikleri bakarak aramak gerekir. Hemen kisinin giyim ve görünüsüne göre
degerlendirmek bagnaz ve acimasiz bir tutum olur. Kisiler derinliklerinde tasidiklari, sevgi, saygi, hosgörü,
anlayis, kendini ifade etme kabiliyetleri, sevkat ve merhametleriyle bir
bütündürler. Kisiyi tek satiri, tek
sözü veya giyim ve görünüsüyle kötü diye degerlendirmek ve onlan tanisip
laflamaya basladiktan sonra hatamizi anlamak ölümle esdeger bir kavramdir. Yikim ve hüsran bedene yavas yavas
yayilir. Yapilan hata anlasilir. Biz insanlar kimleri ve neleri harcamadik
ki? Önce kisiyi düsüncelerinden
dolayi vatandasliktan attik sonra öldükten yillar sonra tekrar vatandasliga
almaya çalisarak kendimizi komik duruma düsürdük. Ilk tanisma ve anlasma. Sonuç hüsran ve üzüntüyle biterse kisi
hatayi kendinde aramalidir. Bir
insani mutlu etmek !!!! Ne kadar
zordur bilir misiniz? Bir de düsünün
herkes bir diger insani mutlu etse veya etmeye çalissa dünyada mutsuz insan
kalir mi? Ama hep kendimizi tatminle
yetinmisizdir. Kisilerin duygularina
isik tutmak, onlarda ki mana ve anlami ortaya çikarmak yerine basina tokmagi
vurup kabuguna çekilmesini saglamadik mi?
Mutluluk nedir ki? Siz, biz
veya baskalari hep onu ariyor ama bulamiyoruz. Evet bulamiyoruz.
Sadece buldugumuzu saniyor ve kendimizi aldatiyoruz. O zaman sunu sorayim size!! Mutluluk!!! Bulduysak neden birakiyoruz?
Neden onu kaybediyoruz.
Mutluluk denen bir sey var mi?
Sadece insanin kendini moralli hissetmesine neden olan etken diye
adlandirilan bir soyutluk!!!
Moraliniz bozuksa, uykunuz varsa, gidin bir fistikli çikolata yiyin ve
bir de kola için. Adrenaliniz artacak
ve vucüd kendine gelecek kendinizi o soyutsallikta mutlu hissedeceksiniz!!! Mutluluk bu kadar basit bir seyse biz
neden hep onun pesinde kosuyoruz. Birakin da o bizim pesimizden
kossun. Gerekenleri yapalim yeter
bence..... Görmek, bakmak deyimleri birbirlerinin
esi gibi görülse de birbirleriyle ayni degildir. Tanimak ve anlamak.(insanlari) Bunu basarmak çok güç. Ve ayri kavramlar. Umarim tanidiginiz insanlari iyi
anlarsiniz. Veya iyi anladiginizi
hissedersiniz. Bu bile size mutlulugu
getirecektir. |
Geri:: |
Ó2001