::Mutluluk::

 

 

 

 

Bunlari düsünmek algilamak imkansizdir.  Basimizdan geçen her olayda hayatin karsimiza çikardigi her nesne ve sahsiyette derinliklerde ki incelikleri bakarak aramak gerekir. 

Kesin olarak insanlari anlamasi zor.  Tanimak kolay ama anlamak.....  Görmek ve bakmak arasinda ki fark nedir bilir misiniz?  Görmek ve bakmak iki kesisen yol ama birbirlerine çok uzak iki kavram.  Bir seyi görürsünüz ama bakmazsaniz onun ne oldugu kavramina, incelikleri, özelliklerine kabil olamazsiniz.  Bu bir nesnelligi görmek ve bakmak açisinda anlasilabilir ama günlük yasantida da basimizdan geçen her olayda önem özelligini yitirmez.

Bir yolda gidersiniz; yaya veya araçla!!!  Görürsünüz o an için ama beyninizle birlikte algilamazsaniz, bir deger elde edemezsiniz.  Çogumuzun basindan geçmistir.  Vitrinde duran bir kazagin rengini mavi görür sonra kirmizi oldugunu baskalarindan duyabiliriz."Ben onu kirmizi biliyordum"

deriz.  Bunlari düsünmek algilamak imkansizdir.  Basimizdan geçen her olayda hayatin karsimiza çikardigi her nesne ve sahsiyette derinliklerde ki incelikleri bakarak aramak gerekir.  Hemen kisinin giyim ve görünüsüne göre degerlendirmek bagnaz ve acimasiz bir tutum olur.  Kisiler derinliklerinde tasidiklari, sevgi, saygi, hosgörü, anlayis, kendini ifade etme kabiliyetleri, sevkat ve merhametleriyle bir bütündürler.  Kisiyi tek satiri, tek sözü veya giyim ve görünüsüyle kötü diye degerlendirmek ve onlan tanisip laflamaya basladiktan sonra hatamizi anlamak ölümle esdeger bir kavramdir.

Yikim ve hüsran bedene yavas yavas yayilir.  Yapilan hata anlasilir.  Biz insanlar kimleri ve neleri harcamadik ki?  Önce kisiyi düsüncelerinden dolayi vatandasliktan attik sonra öldükten yillar sonra tekrar vatandasliga almaya çalisarak kendimizi komik duruma düsürdük.  Ilk tanisma ve anlasma.

Sonuç hüsran ve üzüntüyle biterse kisi hatayi kendinde aramalidir.  Bir insani mutlu etmek !!!!  Ne kadar zordur bilir misiniz?  Bir de düsünün herkes bir diger insani mutlu etse veya etmeye çalissa dünyada mutsuz insan kalir mi?

Ama hep kendimizi tatminle yetinmisizdir.  Kisilerin duygularina isik tutmak, onlarda ki mana ve anlami ortaya çikarmak yerine basina tokmagi vurup kabuguna çekilmesini saglamadik mi?  Mutluluk nedir ki?  Siz, biz veya baskalari hep onu ariyor ama bulamiyoruz.  Evet bulamiyoruz.  Sadece buldugumuzu saniyor ve kendimizi aldatiyoruz.  O zaman sunu sorayim size!!

Mutluluk!!!  Bulduysak neden birakiyoruz?  Neden onu kaybediyoruz.  Mutluluk denen bir sey var mi?  Sadece insanin kendini moralli hissetmesine neden olan etken diye adlandirilan bir soyutluk!!!  Moraliniz bozuksa, uykunuz varsa, gidin bir fistikli çikolata yiyin ve bir de kola için.  Adrenaliniz artacak ve vucüd kendine gelecek kendinizi o soyutsallikta mutlu hissedeceksiniz!!!

Mutluluk bu kadar basit bir seyse biz neden hep onun pesinde kosuyoruz.

Birakin da o bizim pesimizden kossun.  Gerekenleri yapalim yeter bence.....

Görmek, bakmak deyimleri birbirlerinin esi gibi görülse de birbirleriyle ayni degildir.  Tanimak ve anlamak.(insanlari) Bunu basarmak çok güç.  Ve ayri kavramlar.  Umarim tanidiginiz insanlari iyi anlarsiniz.  Veya iyi anladiginizi hissedersiniz.  Bu bile size mutlulugu getirecektir. 

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1