::Mutluluk
Neden Uzakta::
|
Kendimizi bu kadar savunmasak, bu kadar akilli olmasak, rahatin pesinde bu kadar kosmasak ve bu kadar çok korkmasak, yaralarimiz, pismanlikla-rimiz ve
acilarimiz daha mi az olurdu acaba? |
Mutluluk Neden Uzakta Sevmeden sevilmek,
dokunulmadan dokunmak, yaralanmadan yaralamak, aci çekmeden aci çektirmek,
zirhlarimizi, akillarimizi, hesaplarimizi bunlari elde etmek için mi
kusaniyoruz? Onun için mi deneyip
duruyoruz insanlari? Her sinamada onlar biraz
daha fedakâr, biz biraz daha mi güçlü oluyoruz. Güçlü olmak isteginin
aslinda nasil bir korkaklik oldugunu fark edememek kaç aska mal oluyordur
insana. Acaba kendimizi en çok
savundugumuz sirada mi aliyoruz en büyük yaralarimizi, en büyük
budalaliklarimizi en akillica davrandigimizda mi yapiyoruz acaba, rahati ve
güvenceyi en çok istedigimizde mi kaybediyoruz en büyük mutluluklarimizi, en
çok korktugumuzda mi acaba korktugumuz basimiza geliyor?.. Kendimizi bu kadar savunmasak, bu kadar
akilli olmasak, rahatin pesinde bu kadar kosmasak ve bu kadar çok korkmasak,
yaralarimiz, pismanliklarimiz ve acilarimiz daha mi az olurdu acaba? "Tanriyi ve insanlari
deneme," diyen Nietzche'ye aldanmayip herseyi ve herkesi bu kadar çok
deneyden geçirdigimiz için mi Tanriyi ve insanlari kaybediyoruz? Insanlari bu kadar çok
denedigimiz, kendimizi kalkanlarimizin arkasina böylesine iyi gizledigimiz,
hiçbir aciya ve sikintiya razi olamadigimiz için mi en çok istediklerimiz en
uzagimiza düsüyor, mutluluk ele geçmez bir masal kusuna dünüyor? Ahmet Altan
|
Geri:: |
Ó2001