::Mahkeme
Salonunda Yasli Bir Cift::
|
50 yil oldu bu herif bir gece
kalkip bir kerede bu çiçegi ben sulayayim demedi. Taa ki geçen geceye kadar...
O gece takatim kesilmis uyuyakalmisim... |
Mahkeme
salonunda, seksen yaslarindaki yasli çiftin durumu içler
acisiydi. Adam inatçi
bakislarla, suskun ninenin aglamaktan iyice çukurlasmis gözlerini ve bikkin
bakislarini süzüyordu. Hakim tok
sesiyle, yasli kadina: "Anlat teyze, neden bosanmak istiyorsun?" Yasli kadin,
derin bir nefes çektikten sonra bas örtüsüyle agzini aralayip, kisilmis
sesiyle konusmaya basladi: "Bu herif
yetti gayri, 50 yildir bezdirdi hayattan..." Sonra uzunca
bir sessizlik hakim oldu, mahkeme salonunda... Sessizlik, bu
tür haberleri her gün manset yapan gazetecilerden birinin flasiyla
bozuldu.Kim bilir nasil bir manset atacaklardi, yasanmis 50 yilin
ardindan? Çok sayida gazeteci
izliyordu davayi... Kadin neler
diyecekti? Herkes, onu
dinliyordu. Yasli kadinin gözleri
doldu ve devam etti: "Bizim bir
sedef çiçegi vardi çok sevdigim... O
bilmez... 50 yil önceydi.. O çiçegi bana
verdigi çiçekler arasindan kopardigim bir yapragi tohumlamistim, öyle
büyüttüm. Yavrumuz olmadi onlari
yavrum bildim. Bir süre sonra çiçek
kurumaya basladi. O zaman adak
adadim. Her gece günes açmadan önce,
bir tas suyla sulayacagim onu diye... Iyi gelirmis
derlerdi. 50 yil oldu bu herif bir gece kalkip bir kerede bu çiçegi ben sulayayim demedi. Taa ki geçen geceye kadar... O gece takatim kesilmis uyuyakalmisim... Ben, böyle bir adamla 50 yil geçirdim. Hayatimi umudumu herseyimi verdim. Ondan hiçbirsey görmedim. Bir kerecik olsun benim bildigim görevlerden birisini yapmasini bekledim. Onsuz daha iyiyim yemin ederim." Hakim yasli
adama dönerek: "Diyecegin
bir sey var mi baba?" dedi.
Yasli adam bastonla zor yürüdügü kürsüye, o ana kadar suçlanmis
olmanin utangaçligini hissettiren yüz ifadesiyle,hakime yöneldi. Tane tane konustu: "Askerligimi
Reisicumhur köskünde bahçivan olarak yaptim.
O bahçenin görkemli görünümüyle büyümesi için emeklerimi verdim. Fadime'mi de orada tanidim. Sedefleri de... Ona en güzel çiçeklerden buketler verdim. ilk evlendigimiz günlerin birinde, boyun
agrisindan onu hekime götürdüm. Hekim
çok uzun süre oynamadan yatarsa; boynundaki kireç sertlesir, kötülesir
dedi. Her gece uykusunu bölüp uyansin
gezinsin dedi. Hekimi pek dinlemedi
bizim hatun... Lafim geçmedi... O günlerde tesadüf bu çiçek kurudu. Ben ona: "Gece
çiçek sularsan geçer dedim. Adak
dilettim... Her gece onu
uyandirdim ve onu seyrettim. O
sevdigim kadini yavrusu bildigi çiçekleri sularken seyrettim. Her gece O çiçek ben oldum sanki..."
dedi adam.O yastaki bir adamdan beklenmeyecek ifadelerle... "Her gece o yattiktan sonra
uyandim. Saksidaki suyu bosalttim. Sedef gece
sulanmayi sevmez, hakim bey... Geçen
gece de... yaslilik... Ben de
uyanamadim. uyandiramadim... Çiçek susuz kalirdi ama kadinimin boynu
yine azabilirdi. Suçlandim... Sesimi çikartamadim..." O anda
gazeteciler dahil, mahkeme salonundaki herkes agliyordu... |
Geri:: |
Ó2001