::Kusursuzluk::
|
Ister
miydiniz gerçekten? Sizi güven ve huzur içinde yasatacak birini mi
yaratirdiniz? Eger böyle birini
istediginizi, böyle birini yaratacaginizi söylüyorsaniz, size, bugüne dek
asik oldugunuz insanlari bir düsünmenizi , ,önerebilirim. |
Kendin için birini yarat"
denseydi ne yapardiniz, nasil birini yaratirdiniz? Sanirim, hemen kusursuz birini yaratmak
için ise koyulurdunuz. Çok güzel bir kadin ya da çok
yakisikli bir erkek. Gerçekten bu kadar güzel birini ister
miydiniz?; kusursuzlugun bir tekdüzelige dönüsmesi çok kolaydir çünkü. Kusurlar bize daima kesfedilecek
esrarli bir alan saglarlar, sarildigimiz kusurlu bir vücutta yalnizca bize
ait, çekiciligi baskalari tarafindan farkedilemeyecek, yalnizca bizim
tarafimizdan sevilebilecek, benimseyip kendimizden bir parça haline
getirebilecegimiz birçok ayrinti bulabiliriz. Güzel ve kusursuz bir vücut ise,
sadece o vücutla övünen sahibinindir ve bize kesfedilecek özel hiçbir sey
birakmaz. Kusursuz bir güzellik bana
kalabaliklara açik düzenli bir parki animsatir hep, kusurlarda ise bir
ormanin los bir gölgelikle saklanmis esrarengiz cazibesinin bulundugunu
sanirim. Yarattiginiza bir heykelin kusursuz
güzelligini verdiniz, peki kisiligini nasil yapardiniz, nasil bir karakter
verirdiniz ona? Herhalde, eksikleri olmasina tahammül
edemez, onu her kosulda davranmasi gerektigi gibi davranan, bilgili, zeki,
zarif biri yapardiniz. Böylesine mükemmel olmasinin onun
dogalligini bozabilecegini düsünmez miydiniz? Hiç aglamayan, hiç kavga etmeyen, biraz önce söylediginden
arsiz bir çocuk gülümsemesiyle vazgeçip tersini söylemeyen, resmi bir
davetten çikista sizi bir kuytuluga çekip "öpsene beni" demeyen, "bugün ise gitme kirlara
gidelim," diye tutturmayan, kiskançlik krizleri geçirmeyen bir kadin
ister miydiniz gerçekten? Hiçbir çeliskisi olmayan, düz, akilli,
ani çoskulara ya da ani üzüntülere kapilmayan, sizi birdenbire boynunuzdan
öpmeyen bir kadinla geçirmek ister miydiniz hayatinizi? Ya da çok akilli, çok kibar, her
öneriyi "simdi sirasi degil" diye mantikli bir biçimde cevaplayan,
her kaprisinizi hep ayni olgun gülümseyisle karsilayan, öfkelenmeyen, siz
manasiz bir kavga çikarmak için istahla kivranirken size o kavgayi
bagislamayan, düzeltebileceginiz, elestirebileceginiz hiçbir yani olmayan,
hiç tembellik etmeyen, asla annesini özlemis bir çocuk gibi bakmayan bir
erkekle olmak ister miydiniz? Ruhunu nasil yapardiniz? Iyi biri olmasini isterdiniz herhalde. Kimse için kötülük düsünmeyen,
kiskanmayan, övünmeyen, böbürlenmeyen, simariklik etmeyen, siddet belirtisi
göstermeyen, bencillik yapmayan, sizi aldatma ihtimali olmayan, sadik,
vefali, yalan söylemeyen, dürüst, saygili, sevgi dolu, masum, bir su gibi
berrak ve temiz birini mi isterdiniz? Ister miydiniz gerçekten? Sizi güven ve huzur içinde yasatacak
birini mi yaratirdiniz? Eger böyle
birini istediginizi, böyle birini yaratacaginizi söylüyorsaniz, size, bugüne
dek asik oldugunuz insanlari bir düsünmenizi , ,önerebilirim. Asik olduklarinizdan kaçi masumdu,
kaçinin aldatmayacagindan emindiniz, ,kaçi tam anlamiyla dürüsttü, kaçi
bencil degildi, kaçi baskalarina ,bakmiyordu, kaçinin yaninda huzur kadar
huzursuzluk da hissetmediniz? ,Kötülügü olmayan bir iyilik sikicidir
bence. ,Iyiligi olmayan bir kötülügün sikici
olmasi gibi. ,Sanirim, tanriyi muhtesem kilan, onun
iyilik ve kötülük arasinda ,tarafsiz kalmasi, iyiligi yarattigi gibi kötülügü
de, kusursuzlugu ,yaratabildigi gibi kusuru da yaratabilmesidir. Ahmet Altan |
Geri:: |
Ó2001