::Cocuk
Gozuyle Tanri::
|
"Tanri'nin baslica isi
insan yapmaktir.. insanlar öldükçe
onlarin yerine yenilerini yapar, çünkü dünyamizla birilerinin devamli
ilgilenmesi ortaligi temizleyip toparlamasi lazim.. |
California'da bir
ilkokulda ögrencilere "Tanri'yi anlatin" konulu bir ödev vermisler.. 8 yasindaki Danny ev
ödevinde Tanri'yi iste böyle anlatmis... "Tanri'nin baslica
isi insan yapmaktir.. insanlar
öldükçe onlarin yerine yenilerini yapar, çünkü dünyamizla birilerinin devamli
ilgilenmesi ortaligi temizleyip toparlamasi lazim.. ama Tanri sadece bebek yapar çünkü onlar küçük olduklarindan
onlari yaratmak daha kolaydir.. Tanri'nin
bebeklere yürümeyi ve konusmayi ögretecek zamani yok, bu isi annelerle babalara
birakmistir.. Tanri'nin ikinci isi
bizim dualarimizi dinlemektir. Bir
sürü insan geceleri yataginin kenarina oturup Tanri'ya dua ederler, ondan
bisiler isterler, baskalarina kötü bisi yapmislarsa özür dilerler.. ama Tanri'nin herkesi dinliyecek vakti
yok.. o kadar mesgul ki radyoda
haberleri bile dinleyebildigini sanmiyorum..
yine de Tanri herseyi duyar ve görür.. bütün duyduklari herhalde kocaman bi gürültü oluyordur
Tanri'nin da basi sisiyordur, o yüzden bir de biz onu mesgul etmemeliyiz,
annemizle babamiz bize bisi için "olmaz" demislerse Tanri'ya gidip
yalvarmamaliyiz.. Tanri'ya
inanmayanlara ateistler denir.. bizim
burada onlardan fazla yok sanirim çünkü hiç bizim kiliseye
ugramiyorlar.. Isa, Tanri'nin ogludur
ve bir sürü zor isi basarmistir, mesela suda yürümek, mucizeler yaratmak,
babasiyla ilgili bisi bilmek istemeyenlere onu ögretmeye calismak gibi.. ama insanlar ondan biktilar ve onu bir
kaziga çivilediler.. ama o da babasi
gibi çok iyi ve kibar bir insandi, babasina dedi ki "o insanlar ne
yaptiklarini bilmiyolardi onlari affet".. babasi da "Tamam"dedi.. Babasi (yani Tanri) onun yaptigi herseyi çok
begenmisti ve "sen artik gel benimle Cennette kal" dedi, o günden beri Tanri
mesgulken bizim dualarimizi o dinliyor..
o yüzden dua etmekten hic vazgeçmemeliyiz çünkü onlar bizi hep
dinliyorlar.. Her Pazar kiliseye
gitmeliyiz çünkü bu Tanri'yi mutlu eder.
Ayrica insanlarin mutlu etmeleri gereken biri varsa o da
Tanri'dir. Hiç bir zaman "ben
bugün deniz kenarinda güneslenmeye gidicem" diyip kiliseyi
ekmemeliyiz..bu yanlis.. hem zaten
ögleden sonraya kadar günes dogru dürüst çikmiyor ki.. Tanri'ya inanmayan insanlar yapayalniz kalirla çünkü annemizle babamiz bizimle heryere gelemezler ama Tanri her zaman her yerde bizimledir.. gece karanliktan korktugumuzda onu düsünürüz ve bizi rahatlatir, kendini bisi sanan büyük çocuklar biz küçügüz diye kaldirip suya attiklari zaman Tanri bizi görür ve kurtarir... Sonuc olarak hep "Tanri bizim için ne yapabilir" diye düsünmemeliyiz.. ben biliyorum Tanri su anda benim bu masada oturmami istiyor ama cani istedigi zaman beni yanina alabilir.. bu yüzden ben Tanri'ya inaniyorum.. |
Geri:: |
Ó2001