::Cocuk Gozuyle Tanri::

 

 

"Tanri'nin baslica isi insan yapmaktir..  insanlar öldükçe onlarin yerine yenilerini yapar, çünkü dünyamizla birilerinin devamli ilgilenmesi ortaligi temizleyip toparlamasi lazim..  “

California'da bir ilkokulda ögrencilere "Tanri'yi anlatin" konulu bir ödev

vermisler..

8 yasindaki Danny ev ödevinde Tanri'yi iste böyle anlatmis...

 

 

"Tanri'nin baslica isi insan yapmaktir..  insanlar öldükçe onlarin yerine yenilerini yapar, çünkü dünyamizla birilerinin devamli ilgilenmesi ortaligi temizleyip toparlamasi lazim..  ama Tanri sadece bebek yapar çünkü onlar küçük olduklarindan onlari yaratmak daha kolaydir..  Tanri'nin bebeklere yürümeyi ve konusmayi ögretecek zamani yok, bu isi annelerle babalara birakmistir..  Tanri'nin ikinci isi bizim dualarimizi dinlemektir.  Bir sürü insan geceleri yataginin kenarina oturup Tanri'ya dua ederler, ondan bisiler isterler, baskalarina kötü bisi yapmislarsa özür dilerler..  ama Tanri'nin herkesi dinliyecek vakti yok..  o kadar mesgul ki radyoda haberleri bile dinleyebildigini sanmiyorum..  yine de Tanri herseyi duyar ve görür..  bütün duyduklari herhalde kocaman bi gürültü oluyordur Tanri'nin da basi sisiyordur, o yüzden bir de biz onu mesgul etmemeliyiz, annemizle babamiz bize bisi için "olmaz" demislerse Tanri'ya gidip yalvarmamaliyiz..  Tanri'ya inanmayanlara ateistler denir..  bizim burada onlardan fazla yok sanirim çünkü hiç bizim kiliseye ugramiyorlar..  Isa, Tanri'nin ogludur ve bir sürü zor isi basarmistir, mesela suda yürümek, mucizeler yaratmak, babasiyla ilgili bisi bilmek istemeyenlere onu ögretmeye calismak gibi..  ama insanlar ondan biktilar ve onu bir kaziga çivilediler..  ama o da babasi gibi çok iyi ve kibar bir insandi, babasina dedi ki "o insanlar ne yaptiklarini bilmiyolardi onlari affet"..  babasi da "Tamam"dedi..  Babasi (yani Tanri)

onun yaptigi herseyi çok begenmisti ve "sen artik gel benimle Cennette kal"

dedi, o günden beri Tanri mesgulken bizim dualarimizi o dinliyor..  o yüzden dua etmekten hic vazgeçmemeliyiz çünkü onlar bizi hep dinliyorlar..  Her Pazar kiliseye gitmeliyiz çünkü bu Tanri'yi mutlu eder.  Ayrica insanlarin mutlu etmeleri gereken biri varsa o da Tanri'dir.  Hiç bir zaman "ben bugün deniz kenarinda güneslenmeye gidicem" diyip kiliseyi ekmemeliyiz..bu yanlis..  hem zaten ögleden sonraya kadar günes dogru dürüst çikmiyor ki..

Tanri'ya inanmayan insanlar yapayalniz kalirla çünkü annemizle babamiz bizimle heryere gelemezler ama Tanri her zaman her yerde bizimledir..  gece karanliktan korktugumuzda onu düsünürüz ve bizi rahatlatir, kendini bisi sanan büyük çocuklar biz küçügüz diye kaldirip suya attiklari zaman Tanri bizi görür ve kurtarir...  Sonuc olarak hep "Tanri bizim için ne yapabilir" diye düsünmemeliyiz..  ben biliyorum Tanri su anda benim bu masada oturmami istiyor ama cani istedigi zaman beni yanina alabilir..  bu yüzden ben Tanri'ya inaniyorum..

 

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1