::A$k
Nedir ?::
|
|
Ask Nedir ? Öyle tesadüfler vardir ya:
Bir otobüs duraginda
posetlerle beklerken, rastlasirsiniz aniden... "- Bu o..." diye içiniz titrer. Bir zamanlar yüreginizi yakan asik,
sarkmis göbegi, agarmis saçlariyla karsinizdadir... iki elinde iki çocuk... - Nasilsin? - iyiyim... Ya sen?... - Kizin amma da
büyümüs... Benim de var 10
yasinda... - Annen, baban?... - Babami kaybettik. Annem hasta... - Mutlu musun? Sessizlik... - Telefonumu vereyim,
ararsin belki... Iki yanakta iki
masum buse; biri eski sevgiliye, digeri onunla birlikte yitip giden
maziye... " - Kimdi o amca
anne?.." Yüreginizde belli belirsiz bir iç çekme ve aklinizda hinzir bir
soru isareti: "Acaba?.." Aliye ile Ramazan'in ask
hikayesinde buna benzer bir hüzün gizliydi.
Gerçi öyküleri, önce hakli olarak bir "tip rezaleti" olarak
yansidi Milliyet'in mansetine...
Ancak Aysegül Aydogan'in dünkü haberi en az ilki kadar hazindi: Polis
memuru Ramazan Bey, ögretmen Aliye Hanim'a 1954'te Karabük'te evlenme teklif
etmis. Annesine bakmak zorunda
oldugundan kabul edememis Aliye...
Bir baskasiyla evlenmis Ramazan...
Üç çocugu olmus, ancak Aliye'yi hep aklinda, gögsünde saklamis. Gün gelmis, esi gögüs kanserine yenik
düsmüs. Ailesi "3 çocukla bir
basina bas edemezsin, evlen" diye tutturmus. O da "Yillar önce bir sevgilim vardi, evlenirsem onunla
evlenirim" demis. 17 yil sonra
gençliginin Karabük'üne dönmüs ve Aliye'nin pesine düsmüs. Ögretmenlik yaptigi okulda bulmus
onu... Müdürün odasinda beklemeye
koyulmus. Aliye odaya girip de eski
askini karsisinda görünce saskinliktan disari kaçmis. 17 yil önceki teklifi yinelemis Ramazan:
"- Evet" demis bu kez Aliye ögretmen... 28 yil evli
kalmislar. Ikinci bahari
yasamislar. Malum, ikinci bahar,
"son"bahardir. Orada ask,
hayatla cilvelesmekten çok, hayat denilen çileyi birlikte gögüslemektir. 71 yillik yorgun kalbi
teklemis bir gün Aliye'nin... Ramazan
bir ambulansla hastaneye yetistirmis esini... Kabul etmemisler, paralari yok diye... Sonra bir baskasina... yine ret... Aliye Hanim ölümün esiginde duyuyormus Ramazan Bey'in
çirpinislarini; "Allahim bunlar ne yapiyor" diye ürperiyormus. Ramazan Bey'se "ilk göz agrim
gidiyor" diye sizlaniyormus için için... "Ona bir sey olursa ben ne yaparim?.." Sonunda
Ramazan Bey'in yegenlerinin parasiyla bir özel hastaneye
yatirabilmisler. Fotografi vardi
dünkü Milliyet'te... Aliye Hanim
yatakta; Ramazan Bey basucunda... sag
eli simsiki esinin avucunda... "Ilk bahar"da
çogunlukla imkansizliktir aski filizleyen, besleyen; "son bahar"daysa
fedakarlik... Bütün Dünya dergisinde
vardi; çocuklara "Ask nedir" diye sormuslar. Söyle demis afacanlardan biri:
"Annanem sirtindan hasta olmustu.
Egilemedigi için ayaklarina oje süremiyordu. Dedem devamli elleri titremesine ragmen annanemin ayaklarina
oje sürüyordu. Bence ask
budur". Can Dundar |
Geri:: |
Ó2001