::Bitkin
cocuk::
|
Farkli olma çabasi bazen bizi, bilmedigimiz adalarin
misafiri yapabiliyor. O limandan, o
limana gezen bir gemi oluyor, özenipte üzerine atlayiverdiklerimiz. Ve iste bu karmasada, deli bir dalga
ativeriyor bizi denize... |
Zaman
asimina ugrayan hayatlar ; hep ilklerle sonlari gösterdi bize. Ortasi yoktu..Baslangiç ve sonlar... Karsilastigi
saldiri sonrasi, neye ugradigini sasiran bir insan oluveriyorduk. Içimdeki iyi niyetin bile, artik suskun
kaldigini ve ayni bir örümcek agina takili kalipta, ölümü bekledigini
anlayabiliyorduk. Oysa
hatalarin, dogrularin, hayal ve gerçeklerin,aci ve sevinçlerin ve elbetteki
sevgilerin tadina varmak istiyorduk.
Ama yalnizca; kendi alismisligimiz ve prensiplerimizle... Karsimizdaki
her bir simanin bakislari, anlatislari ve varmak istedikleri nokta farkliydi
elbette. Belki ayni fikrin
tomurcuklarini tasiyorlardi fakat; öyle bir iki yüzlülük vardi ki
aslinda...Yürekteki güzellikler bile, hiç kaliyordu kötülük; belki de
hedefler denen duygularin ve ideallerin arasinda. Aslinda;herkeste gerçekten saklanmis bir kötülük vardi. Bazen
attigimiz adimlarimizin, hep insanlara yöneldigini, kendimiz için yollara iz
birakmadigimizi anlayacak kadar akilliydik ama; bir o kadar aptal. Hep derlerdi: "Çok safsin"
diye. Artik bu cümlenin özündeki
güzelligi yok edip: "Çok aptalsin" dediklerini düsünüyoruk
simdilerde... Farkli olma
çabasi bazen bizi, bilmedigimiz adalarin misafiri yapabiliyor. O limandan, o limana gezen bir gemi
oluyor, özenipte üzerine atlayiverdiklerimiz. Ve iste bu karmasada, deli bir dalga ativeriyor bizi denize... Ve biz hep
kosusturan insanlar. Amaçsiz girilen
bir kapi yoktur asla. Planlamadim
denen yerde bile, çoktan beynimizin en ufak tanecikleri sinyalleri yakmistir
düsüncelerimizde... Sonra; bir
bakmisiz yürüyoruz, bilinmez bir kalabalikla. Bazilari arada düsüveriyor yerlere, Sanki "tasi bizi
yol" dercesine. Ulasma çabasi,
heleki birinci olma istegi, rakipleri geride birakabilmek için herseyi
yaptiriyor insana... Yaris, çaba,
intikam, kötülük...Derken unutuluyor beyaz çiçeklerin arasindaki,vazgeçilmez
menekseler. Kayip degil su an bu
olanlar belki ama;ya sonrasi? O, bu,
su...Derken geliveriyoruz yolun sonuna.
Oysa;yasamadik ki diyor insanlar.
Niye? Aslinda biz
de, bu olanlarin pesinde bir dedektif gibiyiz. Ama; farkina varamiyoruz yavas yavas kendimizin de
degistigimizin; aynanin karsisinda yabanci bir yüz ve beden görene dek. Saskinligimizin, hayret çigliklari
arasinda bir çocuk sesi duyuyoruz.
Ilk önce kabullenmiyoruz ama sonrasinda... Elveda diyor bize yasayamadiklarimizin arkasindaki bitkin
çocuk. Belliki bizde yetismisiz
hayatin kandirmacasindaki karsi koyulmaz büyüklüge... |
Geri:: |
Ó2001