|
Ve ac kendi icine. Bunu
basarabilince, o zaman hem
senin yagmurun hem benim yagmurumun
uydugu bir ucuncu
yagmur mutlaka olacak. Butun sozlerin
ustundeki sozu
goreceksin.
|
Kapat
gozlerini once. Ve haydi ac simdi kendi icine
Degil mi ki, "Aslolan gozlerin
kapaliyken
yasadiklarin"
(Giorgio de Chiricio)
Hala en guzel hikayeleri dunyalar
bir araya gelse
anlamayacaklara mi anlatmaktasin? Ve
sen hala sagirlar
ordusuna senfoniler mi calmaktasin?
Ne seni
hazmadebilen ne de senin
hazmadebildigin bir alemde
icin sizliyor, biliyorum. Icine bak,
imkansiz bir sey
olmadigini goreceksin. Kapat
gozlerini gitsin.
Ama ac kendi icine.
Henuz bilmiyorsun; actikca gozlerini
kendi icinden
baska bir yere, gercegini kendi
icinden baska bir
yerde aradikca, ona hic
ulasamayacaksin. Ustelik
aradikca kaybolacak, buldukca yok
olacaksin.
.....
Kapat gozlerini kendi icinden baska
olan herseye.
Saat yirmi dortlerin sifir birlere degdigi
bir yerde
Karamazoflar okumaktan vazgecme.
"Aklin asagilik
saydiginda kalbin guzellik
buldugunu" ogren Mitya'dan.
Nefesin tikandigi yerde ilk sozu
soyleyen olma.
Cumlelerde kaybolmaktan, sozlere
kalbolmaktan da
vazgec. Cunku herkesin lugati farkli,
bunu hala
bilmiyor musun? Senin
"yagmur" unla kimsenin "yagmur"
u sozcuk biciminde uymuyorsa
birbirine, bu caba niye?
Kapat gozlerini once.
Ve ac kendi icine. Bunu
basarabilince, o zaman hem
senin yagmurun hem benim yagmurumun
uydugu bir ucuncu
yagmur mutlaka olacak. Butun
sozlerin ustundeki sozu
goreceksin.
Butun sozlerin ustundeki sozu
gordugun o zamanm "dunya
hayal olur, hayal gercek"
(Novalis), o zaman icindeki
hikaye daha derin sulara duser ve
anahtar kilidin
icinde doner. Iste kapi orada.
|
Geri::
Ana Sayfa::
|