::Inanc::
|
Derken deniz kıyısında serilip kaldı
yere,paramparça olmuştu .Sevmesini bilememişti delikanlı. |
Delikanlı
deniz kıyısında dikiliyor,ellerini
uzatıyor,yıldıza yalvarıp yakarıyor,onu düşünde
görüyor,kafasında hep onu yaşatıyordu .Ama bir
yıldızın bir insan tarafından
kucaklanamayacağını da biliyor,ya da bildiğini
sanıyordu. İstediğinin
gerçekleşme umudu olmamasına karşın bir
yıldızı sevmesine yazgısı gözüyle bakıyordu ;
el çekmelerden ve sadakatle dolup taşan suskun acılardan bir
yaşam biçimi kurmuştu kendisine; böyle bir yaşamın
kendini doğru yola çıkaracağına,tüm kötülüklerden
temizleyeceğine inanmaktaydı.
Ne var ki, bütün düşlerinde de yıldız yer
alıyordu. Birinde yine bir gece
vakti deniz kıyısında yüksek bir kayanın üzerinde
dikilmiş,yıldızına bakıyor,ona karşı
duygularını tartıyor,duyduğu sevgiyle yanıp
tutuşuyordu. Sonunda ruhunun
alabildiğine büyük bir özlemle dolup taştığı bir
an,yıldızına ulaşmak üzere sıçradığı
gibi kendini boşluğa bıraktı. Daha sıçrarken kafasında şimşek gibi
şu düşünce geçmişti: `ama
nasıl olur! , Derken deniz
kıyısında serilip kaldı yere,paramparça olmuştu
.Sevmesini bilememişti delikanlı.
Kayadan sıçrayıp atladığı anda,içindeki
isteğin gerçekleşeceğine her türlü kuşkudan uzak bir
kesinlikle inanabilecek gücü gösterebilseydi,yukarılara doğru uçup
gider ve sevdiği yıldıza kavuşurdu.. Herman Hesse |
Geri:: |
Ó2001