::Gul
Bahcesinde Diken Aramak::
|
Her sey bitmis degildir tamir
edilemez hatalar disinda yapilacak seyler daima vardir ilk gunku kadar
duzeltilemezse de her sey... Ancak
yurekler her zaman doga gibi affedici olmayabilir,yediveren gibi durmadan gul
vermeyebilir... |
Gul bahcesinde diken aramak degildir
guzellik... Dikenler arasindaki gulu
aramaktir yaban gulu de olsa... Her yanimiz da dikenlesen olumsuzluklar
turerken,kendi yasam savasinda etrafindakilere daha sicak, daha fazla empati
ile yaklasirsa insan zaman zaman da guzellikleri gorur ve karsisindakine de
soylerse cogunlukla aynali odadaki yansimalar gibi cogalir kendi mutlulugu
da... Kendimizi baska insanlarin yerine koyarak
empati yapmaliyiz ama asla karsimizdakini kendimiz olarak gorecek kadar
degil. Cunku evrendeki her canli gibi
evrenin her insani da ayri bireydir.
Fark etmedigimiz binlerce ayricaliga, ozellige,belki de
anlayamadigimiz nice gizemli guzelliklere de sahiptir. Her insan bireydir, birey ise
"kisi" yani ozeldir... Etrafinizdaki insanlarin kendi
olcutlerimize uymayan yonlerini ararsak cok ta zorlanmayiz Taa ki bu surec te yalniz kaldigimizi
anlayana dek. Cunku biz tek"
Tek" karsimizdaki de "Tek "tir dolayisiyla bize uymaz. Ama O ozel olan canlilardan biri olarak
karsimizdaki diger "ozel" lerdeki guzellikleri ararsan bunu
bulmakta da gucluk cekmeyiz, en azindan herkeste olmasa da cok kiside pek cok
ortak nokta bulabiliriz. İste o
zaman kendimizi o gul bahcesinin ortasinda buluruz, o gullerden biri oluruz
dikenimizle de olsa... Ancak gul bahcesi olusturmak duygu gucu
ister, tebessum, anlayis, hosgoru, sadakat, ozveri ister. Guller bilirler ki yaninda baska gullerin
olmasiyla hem daha guzel bir goruntu olustururlar ve hem de bir daha hos
kokarlar tum duyulara... tum
duygulara.... Ya ben ya a Ya ben ya b Ya ben ya x Dersek birileri de zaman icinde bizim
" ben " imizden sikilir," biz " diyenlerin yaninda olur o
zaman "ben" diyenin muhasebe yapmasi icin zaman kisalir , sempati
de... Aslinda kisalan gul yapraklarin boyutudur
da... Ya ben ya x diyerek birilerinin
sempatisine guvenmek,ve bunda bir zaman da basarili olmak demek bu basarinin
sonsuzlugu demek degildir. Cunku her
savas gibi bir seyler yipranmistir size duyulan sempatilerde ve sempati
duyanlarda.Bir baskasini sikistirmaya devam ettigimizde her defasinda daha az
gucumuz kalmistir kimse kendi bahcesindeki gullerin koparilmasina tebessumle
bakmaz. kedi gullerine gulumsedigin
gibi dostlarinin bahcesindeki gullere gulumserken zirvedesindir, onlari
kopardikca deniz seviyesine inersin Bazen daha da asagilara Bu durum cok sanildigindan daha fazla
usutebilir yuregimizi, bir zamanlar herkesin yaninda olmak icin cirpindigi
gunleri ozler onlarla gecen guzelliklerin yuregini isittigi gunleri... Her sey bitmis degildir tamir edilemez
hatalar disinda yapilacak seyler daima vardir ilk gunku kadar duzeltilemezse
de her sey... Ancak yurekler her
zaman doga gibi affedici olmayabilir,yediveren gibi durmadan gul
vermeyebilir... Elimizde bir gul bahcesi varsa iyi
bakmaliyiz dikenleri bulmak icin cirpinmak yerine gullere bakmaliyiz bazi
yapraklarini koparmissak, belki bir zamanlar zirvesinde oldugumuz Everest
yerine en azindan bir seyler yaparak Erciyeste estirebilmeliyiz dostluk
ruzgarini... Yoksa, sarkida oldugu gibi "huun
deli dalgalar gibi gonlumuzun kiyisina vurur" Kimse iyiliklerinin "su"ya
hatalarinin "Tunc" a yazilmasini istemez sende istemezsin ben de... Unutmamaliyiz herkesin bir hikayesi
vardir ve herkes kendi hikayesinin kahramanidir. Kimsenin kendi icindeki kahramani
hirpalamasini istemez.Bir seyleri paylastigimiz kisilerden bir sekilde
ayrildigimizda bile tebessum birakacak anilar olmali etkin olan... Ortami isitmak,eksikligi tamamlayan
olmak,tebessum yaratmak mutluluk asilamaktir ve genelde bu asinin tutmadigi
gorulmez baskalarina verdigimiz mutluluk bize de yansir. Bazen de empati olmadan soylenen bir soz,
bir degerlendirme, yillarin birikimi sempatiyi deli dalgalarla goturur ve
asla ayni boyuta asla getiremeyiz...
Bir diken icin bir gul bahcesi yok edilmistir bir kere |
Geri:: |
Ó2001