::Gunduz
Gece::
|
Bilge
kişi, uzun süre susmuş.
Ögrenciler meraklanmışlar ve "Siz ne
düşünüyorsunuz hocam?" diye sormuşlar. |
Bir bilge kişi, çölde
öğrencileriyle otururken demiş ki; "Gece ile gündüzü
nasıl ayırt edersiniz? Tam olarak ne zaman karanlık
başlar, ne zaman ortalık aydınlanır?" Öğrencilerden biri; "Uzaktaki
sürüye bakarım," demiş, "koyunu keçiden
ayıramadığım zaman akşam olmuş demektir." Başka bir öğrenci söz
almış ve "Hocam" demiş, "İncir
ağacını, zeytin ağacından
ayırdığım zaman, anlarım ki sabah
başlamıştır." Bilge kişi, uzun süre
susmuş. Ögrenciler
meraklanmışlar ve "Siz ne düşünüyorsunuz hocam?"
diye sormuşlar. Bilge kişi şöyle demiş;
"Yürürken karşıma bir kadın
çıktığında, güzel mi çirkin mi, siyah mı beyaz
mı diye ayırmadan ona "bacım" diyebildiğimde ve
yine yürürken önüme çıkan erkeği, zengin mi yoksul mu diye
bakmadan, milletine, ırkına, dinine aldırmadan, kardeşim
sayabildiğimde anlarım ki; sabah olmuştur, AYDINLIK
başlamıştır..." |
Geri:: |
Ó2001