::Onsoz::
|
Yasa bu hayati sevdigim,limon gibi sömürerek,tüm eksiligine ragmen
tadini alarak yasa. |
Bu yazi ister inanin
ister inanmayin, "Microsoft Fox Pro 2.6 For Windows ile
Programlama" kitabinin
önsözü!..Yazari J.Yorgo Wiestmich,Türkiye'de yasayan bir sair.Yaziyi sevdigi kiz için
yazmis. Birlikte olamayacaklari halde insanlarin sevebileceklerini anlatiyor. Sevdigim, Bazen
insanlar düsünürler.Hayatin anlami nedir diye.. Bunu zaman zaman ben
de düsünüyorum.Hayatin anlami nedir diye..En azindan seni taniyincaya kadar
düsünüyordum.. Gerçeklerin aci oldugunu ve bu yüzden biberin gerçek oldugunu
anlatan bir espriyi hatirladim.Halbuki biliyormusun,bütün biberler
tatlidir.Zira hayat sanildigi kadar acimasiz ve aci degil. Sadece hayattaki tadi alabilmeli,kendi istedigin gibi yasayabilmelisin. Çevrenin ne diyecegini umursamadan..Zira sen yasayamadiklarin ile beraber ölüp gittiginde çevrenin sana bir yardimi olmayacak . Kendini özgür birak,ne hissediyorsan onu yap.Çogu insan gibi, mesela benim gibi,ne yapman gerekiyorsa onu yapma,birak duygularini perdelemeyi,birak irmaklar gibi cossun. Bir sevdiginin elini tutarken yasadiklarinin yanlis oldugunu düsünüp hayiflanma,birak o sevgi tüm benligini sarsin.Eger onun gerçekten aradigin olduguna inaniyorsan,ona simsiki saril,onu yasa,onu birakma. Günün birinde belki anlarsin ne kadar sevdigini,ne kadar sevebilecegini,ne kadar sevildigini,ne kadar sevilebilecegini ama is isten geçmis,sevgilin,seni seven gitmis,yitmis olabilir.Iste o zaman üzülme vaktidir.Yerli yersiz aglama vaktidir.Iste o zaman çevrene dönüp,simdi ne yapacagim diye sorma vaktidir.Alacagin cevabi sana söyleyeyim güzelim.Bilmiyorum diyecekler,senin dedigin gibi.Ben biliyorum oysa,sen de biliyordun.Hep bildin zaten,ama öyle olmadin. Ama artik sen de
biliyorsun,biliyorsun ki,en azindan bir kez gerçekten sevildin.Ve yine
biliyorsun ki bu sevgi bitmeyecek.En azindan ben bitene kadar. Yasa...Dogru
bildigin insani bul ve onunla yasa,ama bu dostunu sakin unutma...Bilki
unutulmayi hiç sevmem.Ve bilki kurallarim vardir, herkez buna uymak
zorundadir.Dostlarim benden önce ölemezler. Dostlarim benden çok
üzülemezler.Dostlarim benden çok sevemezler. Ve dostlarimi benden çok kimse
sevemez.Artik Wiestmich'in dostusun. Yasa bu hayati
sevdigim,limon gibi sömürerek,tüm eksiligine ragmen tadini alarak yasa. |
Geri:: |
Ó2001