::Onsoz::

 

 

Yasa bu hayati sevdigim,limon gibi sömürerek,tüm eksiligine ragmen tadini alarak yasa.

Bu yazi ister inanin ister inanmayin, "Microsoft Fox Pro 2.6 For Windows ile Programlama"

kitabinin önsözü!..Yazari J.Yorgo Wiestmich,Türkiye'de yasayan bir sair.Yaziyi sevdigi kiz için yazmis. Birlikte olamayacaklari halde insanlarin sevebileceklerini anlatiyor.

Sevdigim, Bazen insanlar düsünürler.Hayatin anlami nedir diye..

Bunu zaman zaman ben de düsünüyorum.Hayatin anlami nedir diye..En azindan seni taniyincaya kadar düsünüyordum.. Gerçeklerin aci oldugunu ve bu yüzden biberin gerçek oldugunu anlatan bir espriyi hatirladim.Halbuki biliyormusun,bütün biberler tatlidir.Zira hayat sanildigi kadar acimasiz ve aci degil.

Sadece hayattaki tadi alabilmeli,kendi istedigin gibi yasayabilmelisin. Çevrenin ne diyecegini umursamadan..Zira sen yasayamadiklarin ile beraber ölüp gittiginde çevrenin sana bir yardimi olmayacak . Kendini özgür birak,ne hissediyorsan onu yap.Çogu insan gibi, mesela benim gibi,ne yapman gerekiyorsa onu yapma,birak duygularini perdelemeyi,birak irmaklar gibi cossun. Bir sevdiginin elini tutarken yasadiklarinin yanlis oldugunu düsünüp hayiflanma,birak o sevgi tüm benligini sarsin.Eger onun gerçekten aradigin olduguna inaniyorsan,ona simsiki saril,onu yasa,onu birakma. Günün birinde belki anlarsin ne kadar sevdigini,ne kadar sevebilecegini,ne kadar sevildigini,ne kadar sevilebilecegini ama is isten geçmis,sevgilin,seni seven gitmis,yitmis olabilir.Iste o zaman üzülme vaktidir.Yerli yersiz aglama vaktidir.Iste o zaman çevrene dönüp,simdi ne yapacagim diye sorma vaktidir.Alacagin cevabi sana söyleyeyim güzelim.Bilmiyorum diyecekler,senin dedigin gibi.Ben biliyorum oysa,sen de biliyordun.Hep bildin zaten,ama öyle olmadin.

Ama artik sen de biliyorsun,biliyorsun ki,en azindan bir kez gerçekten sevildin.Ve yine biliyorsun ki bu sevgi bitmeyecek.En azindan ben bitene kadar. Yasa...Dogru bildigin insani bul ve onunla yasa,ama bu dostunu sakin unutma...Bilki unutulmayi hiç sevmem.Ve bilki kurallarim vardir, herkez buna uymak zorundadir.Dostlarim benden önce ölemezler.

Dostlarim benden çok üzülemezler.Dostlarim benden çok sevemezler. Ve dostlarimi benden çok kimse sevemez.Artik Wiestmich'in dostusun.

Yasa bu hayati sevdigim,limon gibi sömürerek,tüm eksiligine ragmen tadini alarak yasa.

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1