::A$kimizi Oldurmeyelim::
|
O zaman anladim ki, aski evlilik öldürmüyor aski uzun süreli
beraberlikler ve yasanan monoton heyecansiz birliktelikler öldürüyor, iste o
zaman kendi beraberligime disaridan bakmaya çalistim ve ne gördüm
dersiniz. Hayatin akisina kapilmis,
evden ise, isten eve kosusturan, hayatinda yeni hiç bir heyecani olmayan ve
çok uzun süredir gerçekten dolu dolu sohbet etmeyen, sadece çocuktan, isten
ve sikintilardan konusan, aksam yemekten sonra televizyon karsisina geçen ve
kanepede (ayri ayri kanepelerde) uzanan bir çift gördüm. |
Askimizi Öldürmeyelim / Ece Geçen gün isten eve dönerken,genellikle
kitap okudugum halde o gün nedense canim kitap okumak istemedi ve bende
camdan disari bakmaya basladim,aslinda gördüklerim hep ayniydi,tanidik
evler,tanidik agaçlar ve dükkanlar...sonra birden yoldan gecen araçlarin
içine bakmaya basladim.Aslinda onlarda tanidikti aracin içindeki insanlar
genellikle yola bakiyorlardi ve birden bir sey fark ettim. Yanimdan geçen araçlarin içindeki
insanlarin çogu sadece disariya bakiyordu, soför koltugunda oturan adam sola
bakarken yanindaki kadin da saga bakiyordu, arka koltukta da, ya çocuk ya da
esyalar oluyordu ve bu insanlarin yaslari orta yas civariydi yani evliydiler
ya da uzun süredir birlikteydiler, diger taraftan birbirlerine bakarak ve
konusarak seyahat edenlerin ise ya flört eden ya da nisanli belki de yeni
evli çiftler oldugu anlasiliyordu. Iste o an kafamda bir simsek çakti ve o
günden sonra kitap okumayi birakip hep yolda yanimdan geçenlere bakarak
tahmin etmeye çalistim, kimler evli ya da uzun süreli beraberlik yasiyor,
kimler daha isin basinda. Lütfen sizde yoldayken bir bakin, seyahat
ederken önüne ya da camdan disari bakarak gidenlerin çogu evli, ama konusarak
ve birbirlerine bakarak gidenlerin çogu bekar ve isin daha çok basinda. O zaman anladim ki, aski evlilik
öldürmüyor aski uzun süreli beraberlikler ve yasanan monoton heyecansiz
birliktelikler öldürüyor, iste o zaman kendi beraberligime disaridan bakmaya
çalistim ve ne gördüm dersiniz. Hayatin
akisina kapilmis, evden ise, isten eve kosusturan, hayatinda yeni hiç bir
heyecani olmayan ve çok uzun süredir gerçekten dolu dolu sohbet etmeyen,
sadece çocuktan, isten ve sikintilardan konusan, aksam yemekten sonra
televizyon karsisina geçen ve kanepede (ayri ayri kanepelerde) uzanan bir çift
gördüm. O gün kapildigim dehseti
anlatmam oldukça güç, bize ne olmustu, her seyi unuttugumuz, beraber
olabilmek için bütün zorluklarina katlandigimiz beraberligimize ne
olmustu? Yasadigimiz heyecan nereye
gitmisti? Nasil bitmisti ve biz
farkina varamamistik? Sonra çevreme
baktim ve diger çiftlerinde bizim gibi oldugunu gördüm.Isin komik yani
insanlar bu hale gelirken, fark etmiyorlardi ve baskasinin hayatinin bu hale
geldigini anlattiginizda "vah vah" diyorlardi, oysa onlarda ayni
durumdaydilar, sadece öyle bir sey yokmus gibi davraniyorlardi. Herkes bir baskasinin hayatina imrenir,
Internet te chatleserek kaybettigi bu heyecani bulmaya çalisir bir hale
gelmisti. Birden esimin de evdeyken çogu zaman nete
girdigini fark ettim,ve gördüm ki ben onu ve ayni sekilde o beni sadece esi
olarak görmeye baslamisti, iste o gün bu gidise bir dur demeye karar
verdim. Ama ne yapabilirdim, bununla
ilgili dergilerde pek çok yazi oldugunu fark ettim, itiraf etmeliyim yapilan önerilerin
pek çogu uygulamada problem olan maddelerdi, ayrica onlari yaparsam
baskasinin elbisesini giymis gibi olacaktim,ben kendi çözümlerimi bulmak
istiyordum. Onlarinda verdigi
ögütleri baz alarak,oturdum ve kendimce bir acil durum plani çikardim ve uygulamaya
basladim. Öncelikle esimle birlikte
çocugumuz olmadan bas basa yemege çiktik, itiraf ediyorum ilk denememiz biraz
zor oldu, çünkü eskisi gibi konusacak konu bollugu yoktu, isten güçten ve
çocuktan bahsetmemeye karar vermistik, evde daha az tv seyretmeye onun yerine
müzik esliginde sohbetler yapmaya basladik ve en önemlisi birbirimize karsi
çok açik olduk, sohbetten sikilan bunu digerini kirmadan söylüyordu, aramizda
zorlama olmamasina dikkat ettik. Bas
basa sinemaya gittik ve bunu yillar sonra yaptigimizi fark ettik, birbirimize
telefondan mesajlar çektik, içimizden geldigi an ve geldigi gibi olmasina
özen gösterdik ve birbirimiz için kendimize özen gösterdik, hafta sonlari ben
esortmanlarimi üzerimden çikardim, daha özenli giyindim, tipki flört ederken
esimin beni ziyarete geldigi günlerdeki gibi, esimde hafta sonlari tras oldu,
daha özenli giyindi, deniz kiyisinda hafta sonu yürüyüsleri yaptik,pamuk
helva yedik ve sohbet ettik. Kisacasi, esimi sadece esim olarak degil,
sevdigimiz insan olarak görmeyi ve onu yeniden sevmeyi ögrendim, bu gün ondan
bir gün ayri kalsam, esimi yeniden özlüyorum, onunla küçük kaçamaklar yapmayi
dört gözle bekliyorum ve artik esim internette chat yapacaksa benimde yaninda
olmami istiyor ve nete çok daha az giriyor :) Bunlari niye yazdigima gelince, hiç bir sey
için geç olmadigini düsünüyorum, birlikte oldugumuz kisinin degerini onu
kaybetmeden fark etmeliyiz diye düsünüyorum ve kendimizi hayatin akisina
kaptirip sevdiklerimizi ihmal etmeyelim istiyorum.Bu yaziyi okuyunca herkesin
kendisinden bir seyler bulacagina da inaniyorum. Sevgiyle ve ilgiyle kalin. |
Geri:: |
Ó2001