::Ankara’da 3 Adam::

 

 

Derken ,dışarıdan gürültü,patırtı,ayak sesleri duyuluyor:

-Heey,kırma o yazar kasayı!...Sen de tankerini oradan çek!...Yahu kendini atacak yer bulamadın mı?...Sen!Ne işin var ağaç tepelerinde,hem de yarı çıplak?..O elindeki benzin şişesi ne?

 

Ankarada üç adam

 

ücretler kırık dökük.çalışanlar,sendikacılar,memurlar,sözleşmeliler aylardır bağırıyor:"geçinemiyoruz,zordayız,tükendik!"

ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"BİZE DEĞİLDİR İNŞAALLAH"

Beyaz yakalılar,daha düne kadar iş güç sahibi olan onbinlerce genç bugün işlerinden uzakta.Onlar da beklenmeyen acılarla yanyana.İnler gibi sesleniyorlar:"artık işsiz.kime varalım,kimden iş isteyelim?"

ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"BU SUAL BİZE Mİ SAHİ"

 

Ne araba alan var ne almayı düşünen.Otomobil fabrikaları üçte bir kapasiteyle şöyle böyle faaliyette.Otomotiv sanayii çöküyorken,ilgililer günaşırı Ankara'ya koşuyor:"yakında üretimler duracak.Söyler misiniz,onbinlerce işçimizi ne yapalım?"ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"BU FERYAT BİZE DEĞİLDİR İNŞAALLAH!"

 

Tavuk üretim çiftlikleri,beyaz etçiler ard arda pişmanlıkları yaşıyor.kimi battı kimi batmak üzere.Onlar da ümitsiz.Ha bire dört ucu yanık haberler salıyorlar:"Hiç böyle olmamıştı.Bu kadar düşmemiştik."

ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"BİZE Mİ SÖYLÜYORLAR ACABA?"

 

Her gün,ama hergün kepenkler son defa indiriliyor.esnaf,tamirci,zenaatkar,inşaatçı gülmeyi unutmuş.Dünki dükkan sahipleri,atölye patronları bile asgari ücretten iş arıyor.Yok,yok,yok...Bağırıyorlar:"BU akşam eve nasıl ekmek götürelim?"

ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"BİZE DEĞİL HERHALDE"

 

Ticaret odaları,sanayi odaları kan ter içinde"bari şu KDV"yi azaltın.üyelerimiz kötüledi,hepsi hacizli.Müşteri yok bunlar vergi falan ödeyemez!"

 

 

ANKARA'da ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

"DUYDUNUZ MU?BİRİLERİ SANKİ BİR ŞEY SÖYLÜYOR."

 

Muhalefet sözcüleri,yazarlar,eski Cumhurbaşkanları ayakta.Üç aydır,beş aydır;"Deniz bitti.Bunca problemi,krizi,derdi,belli ki sizler çözemeyeceksiniz.Seçime gidin.Seçime,seçime!"

demekteler.

 

ANKARA'DA ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR:

 

BİR SESLENEN Mİ VAR?"

 

Tam o sırada odaya Kemal Derviş giriyor:

-Beyler ,yanyana,burun buruna ne yapıyorsunuz?

-Devamlı sesler duyuyoruz Kemal Bey.Hiç rahat edemiyoruz.

DErviş gülümsüyor:

-Pencereleri iki,üç camlı yaptırın.Amerika'da uygulama böyle.

 

Derken ,dışarıdan gürültü,patırtı,ayak sesleri duyuluyor:

-Heey,kırma o yazar kasayı!...Sen de tankerini oradan çek!...Yahu kendini atacak yer bulamadın mı?...Sen!Ne işin var ağaç tepelerinde,hem de yarı çıplak?..O elindeki benzin şişesi ne?

 

DÖRT ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR.

 

 

Gürbüz AZAK.(Türkiye GAzetesi-DÜRBÜN'den

 

 

 

Geri::

Ana Sayfa::

 

 

 

Ó2001

Hosted by www.Geocities.ws

1