::Ankarada 3 Adam::
|
Derken
,dışarıdan gürültü,patırtı,ayak sesleri duyuluyor: -Heey,kırma o yazar
kasayı!...Sen de tankerini oradan çek!...Yahu kendini atacak yer
bulamadın mı?...Sen!Ne işin var ağaç tepelerinde,hem de
yarı çıplak?..O elindeki benzin şişesi ne? |
Ankarada
üç adam
ücretler
kırık
dökük.çalışanlar,sendikacılar,memurlar,sözleşmeliler
aylardır
bağırıyor:"geçinemiyoruz,zordayız,tükendik!" ANKARA'DA ÜÇ
ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "BİZE
DEĞİLDİR İNŞAALLAH" Beyaz
yakalılar,daha düne kadar iş güç sahibi olan onbinlerce genç bugün
işlerinden uzakta.Onlar da beklenmeyen acılarla yanyana.İnler
gibi sesleniyorlar:"artık işsiz.kime varalım,kimden
iş isteyelim?" ANKARA'DA ÜÇ
ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "BU SUAL
BİZE Mİ SAHİ" Ne araba alan
var ne almayı düşünen.Otomobil fabrikaları üçte bir
kapasiteyle şöyle böyle faaliyette.Otomotiv sanayii çöküyorken,ilgililer
günaşırı Ankara'ya koşuyor:"yakında üretimler
duracak.Söyler misiniz,onbinlerce işçimizi ne yapalım?"ANKARA'DA
ÜÇ ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "BU FERYAT
BİZE DEĞİLDİR İNŞAALLAH!" Tavuk üretim
çiftlikleri,beyaz etçiler ard arda pişmanlıkları
yaşıyor.kimi battı kimi batmak üzere.Onlar da ümitsiz.Ha bire
dört ucu yanık haberler salıyorlar:"Hiç böyle
olmamıştı.Bu kadar düşmemiştik." ANKARA'DA ÜÇ
ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "BİZE
Mİ SÖYLÜYORLAR ACABA?" Her gün,ama
hergün kepenkler son defa
indiriliyor.esnaf,tamirci,zenaatkar,inşaatçı gülmeyi
unutmuş.Dünki dükkan sahipleri,atölye patronları bile asgari
ücretten iş
arıyor.Yok,yok,yok...Bağırıyorlar:"BU akşam eve
nasıl ekmek götürelim?" ANKARA'DA ÜÇ
ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "BİZE
DEĞİL HERHALDE" Ticaret
odaları,sanayi odaları kan ter içinde"bari şu KDV"yi
azaltın.üyelerimiz kötüledi,hepsi hacizli.Müşteri yok bunlar vergi
falan ödeyemez!" ANKARA'da ÜÇ
ADAM BİRBİRİNE BAKIYOR: "DUYDUNUZ
MU?BİRİLERİ SANKİ BİR ŞEY SÖYLÜYOR." Muhalefet
sözcüleri,yazarlar,eski Cumhurbaşkanları ayakta.Üç
aydır,beş aydır;"Deniz bitti.Bunca
problemi,krizi,derdi,belli ki sizler çözemeyeceksiniz.Seçime
gidin.Seçime,seçime!" demekteler. ANKARA'DA ÜÇ ADAM
BİRBİRİNE BAKIYOR: BİR
SESLENEN Mİ VAR?" Tam o
sırada odaya Kemal Derviş giriyor: -Beyler
,yanyana,burun buruna ne yapıyorsunuz? -Devamlı
sesler duyuyoruz Kemal Bey.Hiç rahat edemiyoruz. DErviş
gülümsüyor: -Pencereleri
iki,üç camlı yaptırın.Amerika'da uygulama böyle. Derken
,dışarıdan gürültü,patırtı,ayak sesleri duyuluyor: -Heey,kırma
o yazar kasayı!...Sen de tankerini oradan çek!...Yahu kendini atacak yer
bulamadın mı?...Sen!Ne işin var ağaç tepelerinde,hem de
yarı çıplak?..O elindeki benzin şişesi ne? DÖRT ADAM
BİRBİRİNE BAKIYOR. Gürbüz
AZAK.(Türkiye GAzetesi-DÜRBÜN'den |
Geri:: |
Ó2001